Kanal med företagsanalyser?

Hej!

Har ett tag varit ute efter en youtube kanal, podcast eller liknande som gör lite mer djupdykande analyser av företag. Inte för jag nödvändigtvis tänker investera utan mer av intresse.

Tex om de går igenom årsredovisning och förklarar nyckeltal kopplat till verksamheten, kanske jämfört med andra bolag i branschen etc. Kanske även lite mer djupdyk i kvartalsrapporter. Hade även tyckt det var intressant att i videoformat se någon gå igenom och förklara bolagen på säg Stockholmsbörsens verksamheter. Förstår att jag kan läsa igenom årsredovisning eller på hemsidan själv men det hade varit trevligare att höra/se någon berätta.

Kanske bara jag som är nördig, men borde inte det finnas? Har sett EFN, DI, etc som är bra men där är det mest senaste kortsiktiga händelserna man oftast går igenom, med antagandet att lyssnarna redan kan alla bolag.

Någon som har tips? Om inte på svensk nivå så hade global/amerikansk nivå också varit intressant.

C

Är tanken att den här kanalen/informationen både ska hålla kvalitet och vara gratis?

Helst båda så klart. Behöver inte göra anspråk på någon värdering av bolaget.