Komma igång med Curve (lägga till första kortet)

Jag har skaffat ett everydaycard EDC som jag tänkte köra via Curve för att kunna handla med EDC via apple pay. Jag fick kortet idag och försökte lägga in det som första kort i curve-appen. Det står att det inte går.
Det står i appen att ”your first card must have funds on the account”. Innebär det att jag måste lägga in mitt ”vanliga” betalkort först för att kicka igång systemet och sen lägga till EDC? Kan jag i så fall senare ta bort mitt ”vanliga” betalkort och bara köra EDC via curve?

Nej det ska du inte behöva. Jag kunde lägga till mitt everyday direkt. Däremot har jag haft en del nekade transaktioner efter det när jag använt det genom curve, så nånting känns inte helt rätt med kombinationen.

Ah ok tack!
”You can not add this card” får jag när jag försöker. Suck

Har för mig att det var lite struligt för mig att lägga till everydaycard. Testa att lägga till ett annat kort och om det inte går kontakta supporten.

1 gillning

Har för mig att vissa kort kräver att man använt dem i en butik med pinkod en gång innan internetköp. Eller det kanske bara var för kontaktlös betalning. Kolla hur som helst att kortet går att använda som vanligt innan du lägger till det i curve.

1 gillning

Precis! Kom på det och skulle skriva att det kan vara det som är problemet men du hann före :). Står ju i brevet man fick att man ska aktivera kortet genom att använda det i fysisk butik (ej på nätet). Tyckte jag läste igenom det ordentligt men lyckades missa detta först.