Google Pay och bank?

Vill väldigt gärna skaffa Google Pay, men tyvärr stöds det inte av min bank. Har läst att man kan skaffa vissa kort t ex Klarna-kortet för att få tillgång till det.

Hur fungerar det rent praktiskt? Tillkommer det några extra avgifter för detta?
Någon som använder Google Pay? Hur upplever ni det?

1 gillning

Jag använder Samsung Pay som stöds av min bank, vilket Google Pay inte gör. Fungerar utmärkt. Gissar att alla “Pay” fungerar ungefär likadant.

2 gillningar

Ok, tack för svar. Fick vill jag minnas när jag hade Klarna kortet , att man inte såg sina utgifter direkt? Sedan efter några dagar kom alla utgifterna, och det blev väldigt svårt att hålla sig uppdaterad med sin ekonomi.

Är det fortfarande så?

Är det detta du menar med Klarna autogiro, att pengar dras några dagar efter köp och inte direkt?

Isf är det inget för mig, då jag alltid lägger in alla utgifter direkt i min budget.

Komplett bank har Google Pay…

Ett alternativ kan vara att kika på Revolut, kanske att de är snabbare än Klarna. Om du strikt måste ha att pengarna dras ASAP från bankkontot. Eller så byter du bank, jag bytte från ICA Banken till DanskeBank för att få Apple Pay.

Med Klarna kan du ju välja att betala om 30 dagar också vilket kan vara smidigt i vissa situationer.

En annan lösning är att skaffa Curve, för att få Google eller Apple pay. För det funkar inte med alla banker att fylla på till Revolut, dessutom får man oftast inte längre bonusen då.

3 gillningar

Det var Curve jag tänkte på när jag sa Revolut! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Eller så håller man tummarna och hoppas SEB får tummen ur snart .
Är det någon annan bank än Klarna där man får ett kort som fungerar med Google Pay?

Finns väl massa, bara att googla. ica banken funkade då jag hade det med Google pay.

1 gillning

Ok, kostar det något att skaffa att ICA banken?
Kan du snabbt förklara hur man ställer in Google Pay med ICA banken?

Inte mer än någon annan bank. Det är väl bara att gå in i Google Pay och klicka lägg till kort, så fotar man sitt kort direkt i appen

1 gillning

Ok, hittade ingen info om Google Pay på ICA banken

Då var det kanske Samsung Pay jag hade :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jag kör Google Pay (visst heter det Wallet numer?) med mitt kort från Länsförsäkringar. Här verkar vara en komplett lista över vilka kort som stöds: Sverige: Betalningsmetoder som stöds - Google Wallet Hjälp

1 gillning

ICA-korten kostar per månad: Jämför ICA-kort

Ok, kan man skaffa ett kort från Länsförsäkringar trots att man inte vill vara kund där? Hur kopplar man detta kort till sin bank?

Curve funkar bra (ev. längre tid vid pengar tillbaka ibland). Det som inte nämndes är att Curve kopplar direkt till ett kort man lägger in - man har inga pengar hos Curve (förutom ev. bonus).

1 gillning

Ok, och hur kommer Google Pay in i bilden?

Vet att du kan lägga till Nordeas debit kort

Ok, så då är det 2 kort jag måste ha helt plötsligt?