Vill väldigt gärna skaffa Google Pay, men tyvärr stöds det inte av min bank. Har läst att man kan skaffa vissa kort t ex Klarna-kortet för att få tillgång till det.
Hur fungerar det rent praktiskt? Tillkommer det några extra avgifter för detta?
Någon som använder Google Pay? Hur upplever ni det?
Ok, tack för svar. Fick vill jag minnas när jag hade Klarna kortet , att man inte såg sina utgifter direkt? Sedan efter några dagar kom alla utgifterna, och det blev väldigt svårt att hålla sig uppdaterad med sin ekonomi.
Är det fortfarande så?
Är det detta du menar med Klarna autogiro, att pengar dras några dagar efter köp och inte direkt?
Isf är det inget för mig, då jag alltid lägger in alla utgifter direkt i min budget.
Ett alternativ kan vara att kika på Revolut, kanske att de är snabbare än Klarna. Om du strikt måste ha att pengarna dras ASAP från bankkontot. Eller så byter du bank, jag bytte från ICA Banken till DanskeBank för att få Apple Pay.
Med Klarna kan du ju välja att betala om 30 dagar också vilket kan vara smidigt i vissa situationer.
En annan lösning är att skaffa Curve, för att få Google eller Apple pay. För det funkar inte med alla banker att fylla på till Revolut, dessutom får man oftast inte längre bonusen då.
Curve funkar bra (ev. längre tid vid pengar tillbaka ibland). Det som inte nämndes är att Curve kopplar direkt till ett kort man lägger in - man har inga pengar hos Curve (förutom ev. bonus).