Har under lång tid ej haft några problem att föra över pengar till Revolut från mitt SEB kort men nu slutade det plötsligt att fungera. Efter lite sökning verkar det inte bara vara SEB som spärrar detta och en del skriver t.o.m. att även SEB spärrat det för länge sedan, men för mig har det alltså fungerat fram till förra månaden.
Testade även via Coop och Klarna kort men inte heller de fungerar.
Är det någon här som har ett smidigt förslag hur man kan få över pengar från sitt konto hos SEB till Revolut, som är testat att det fortfarande fungerar?
Jag brukar använda mitt Komplett-kreditkort, fungerar bra ännu. Vill dock gärna börja föra över från bankkonto direkt för att slippa få faktura senare på “laddningen”.
Testade att aktiverade utlandsbetalning på Swedbank denna veckan och det fungerade. Dock så kunde jag bara att välja skickar antigen i EUR eller USD så man förlorar lite pengar för varje överföring. Någon som vet ifall detta går att fixa på Swedbank?
Jag har haft samma problem. Revolut bekräftar problemet, och rekommenderade mig att använda Apple Pay för att få pengar från SEB-kortet till Revolut. Funkar fint.
Tack för svar. Jo man vill ju gärna föra över pengarna utan förluster annars äter det ju upp en av fördelarna med att använda Revolut.
Hur gör du när du fyller på via Komplett kortet. Debiterar du kortet från “Lägg till pengar” funktionen i Revolut appen, eller går du in på Komplett Bank och skickar pengrna till Revolut kontot?
Jag ser nämligen följande i Kompletts info vilket jag tolkar som att det senare sättet också innebär en extra kostnad om man inte själv direkt gör en extra avbetalning av Komplett skulden istället för att invänta nästa månadsfaktura.
“Överföring/betalning till konto 0 kr**
(**) Ränta löper från dag 1 vid överföring och betalning från Mina Sidor. Årlig nominell ränta 24,90%.”
Tack för tipset. Tyvärr använder jag inte Apple Pay och SEB stöder vad jag vet fortfarande inte Google Pay, det var därför jag skaffade Klarna kortet för att de var bland de första som stödde Google pay.
Men jag kan inte föra över pengar till Revolut via Google Pay som är kopplat till Klarna kortet heller.
Det stämmer nog! Jag har fyllt på via “Lägg till pengar” tidigare och det har inte “kostat” något. Men nu sist så har jag fått en “Räntor för använd kredit”. Tror att det kan ha ändrat något för jag kan inte minnas att jag fått det tidigare. Man borde ju alltid får räntan vid överföring när man använder kortet eftersom en betalning till komplett tar ett par dagar för att komma in.
Har inte testat överföra via deras sparkonto då jag inte har ett.
En lösning är kanske att skicka in en liten större summa till kreditkortet så att man ligger på “plus”. Detta borde då användas när man fyller på Revolutkortet utan att det blir ränta för överföringen.
Har själv varit inne på att försöka hitta en ersättare till Revolut i denna tråde https://rikatillsammans.se/forum/t/alternativ-till-revolut/36204/26 men har inte orkar göra något åt det ännu och känner inte att det finns ett lika bra alternativ. Den enda nackdelen med Revolut är just att ladda kontot med pengar.
Varför jag verkligen gillar Revolut är möjligheten att skapa ett engångskort med en viss summa. Klarna har en liknande funktion men det är på kredit (vilket gör att du kan få ränta ifall du missar en betalning). Denna funktion ingår gratis hos Revolut. Andra kanske har denna funktion men ingår inte i deras “freemium” paket.
Jag insåg inte att jag hade ett problem innan jag läste tråden…
Går inte att göra överföring från LF i SEK. Gick inte att fylla på via Klarna-kortet varken direkt eller via G Pay. Däremot funkar överföring via mitt Santander kreditkort. Räknas som ordinarie köp. Ingen ränta debiteras så länge man betalar räkningen varje månad.
Revolut lyser ju som en stjärna bland smidiga kort/betal-tjänster!
Befinner mig i utlandet just nu och toppar upp lite varje dag med Apple Pay, tar bara någon sekund. Gör det ibland direkt vid betalterminalen när jag inser att jag inte har pengar på kortet, så fort går det.