Revolut funkar mkt bra, jag har aldrig haft problem sen 2018.
Det att se upp med på standardabonnemanget är gränser för växling och uttag. De lägger på en avgift om du går över dessa gränser. Visserligen fortfarande rätt skapligt pris då också. Standard har även tillkommande växlingsavgifter på helger.
Tekniskt sker allt i realtid hos Revolut, så du får kursen exakt vid köptillfället inte ett par dagar senare när transaktionen slutförs som är praxis hos dem flesta andra.
Jag sätter över sek till wise, växlar till euro och för över till revolut. Funkar utmärkt, wise är något billigare. Växlar alltid under arbetstid för att slippa ev extrakostnader.
Detta är nog överkurs, men har en del större utgifter utomlands.
Det är enkelt att komma igång med ett virtuellt kort kopplat till Google Pay eller liknande och kostar inget, så inte mycket att tveka om. Använder det själv regelbundet. Tror jag har någon slags invite-länk att dela. PM i så fall.
Nackdelen är att man inte får ränta på pengarna och att man lätt kommer över gränsen på gratis växling vid flitigt användande.
Har bara gods erfarenheter av att använda revolut utomlands och markant prisvärdare än “gammelbanker” när det gäller växling.
Har använts för köp och kontantuttag i bl.a. Estland, England, Ukraina utan problem. Låga avgifter och bra funktionalitet…till skillnad från gammelbankerna som sagt.
Northmill är säkerligen bra. Revolut har en riktigt bra app/plattform med många funktioner. Gratis att prova så du kan testa själv.
Northmill erbjuder gratis kort, inga växlingsavgifter och inga uttagsavgifter. Vad det verkar utan gränser? Nånting säger mig att detta är temporärt erbjudande
En fördel med Revolut är att man sätter upp (tex) ett eurokonto. Det innebär att pengarna kan växlas när räntan är bra och stå kvar på kontot i euro. De flesta andra kort drar ju sek i den kurs som för ögonblicket är när du betalar, du har inte euro på kontot öht.
Men för vanligt semesterresande funkar säkert Northmill utmärkt.