Föra över smidigt till Revolut?

Hej,

Jag har tyvärr bara ett betalkort med cashback (rocker) så det går ej att överföra, och banköverföring tar ju 3-5 bankdagar.

Kan man frångå det? Använda någon mellan tjänst där man använder rockerkortet och går via något annat?

Vill få in pengar snabbt på Revolut. Eller vågar man swisha tjejen och använda hennes kort? Eller kan Revolut misstänka typ bedrägeri när kortet inte står på mig?

Du får tänka 3 dagar framåt eller skaffa ett kort hos en av storbankerna som du kan lägga in pengar med :slightly_smiling_face:

De där med att swisha tjejen är väl precis så som pengatvätt går till

1 gillning

Jag laddar mitt Revolut med ApplePay, har lagt till alla mina olika kort i ApplePay och sen “laddar” man Revolut med valfritt kort, är överfört på ett par sekunder!

2 gillningar

Intygar Apple Pay. Klart på 2 sec

1 gillning

Har samma bekymmer, det har lett till att jag knappt använder Revolut. Har ett kort från storbank men det är kopplat till ett gemensamt konto med min fru medans Revolut är mitt privata.
Lutar åt att skippa Revolut och utöka med ett kreditkort från jobbet, underlättar vid reseräkningar också.

Vad är fördelen med Revolut ?
Istället för ett gratis kreditkort.

Har använt CarPay Visa i 10år.

Bäst app/plattform och bra växlingskurser är väl huvuddragen

Fungerar utmärkt för min del med Bank Norwegians kort.

Problemet är att jag har cashback kort bara, går ej att överföra då.

Finns det något debitkort digitalt att skaffa?

Fungerar lunar betalkort att föra över till Revolut/binance? Isåfall swishar jag lunar och sedan sätter in till Revolut/binance.

1 gillning

För mig fungerar inte Lunar-kortet med Revolut.

Okej. Får kanske testa binance då.

Testade på nytt och noterade att Lunar faktiskt fungerade med Revolut

1 gillning

Jaså? Måste prova då!

Det funkade för mig också. Däremot inte till binance tex.

Tror ni det är större risk att banken börjar jiddra om pengatvätt och terrorism om man för över med apple pay än om man gör en banköverföring?

Jag har pratat med banken och verifierat att kontot på revolut år mitt etc, så banköverföring har fungerat bra, men det är lite segt med dom där 2-3dagarna.

Har haft min lägenhet i Spanien i 4 år drygt och har därför en spansk bank där jag betalar räkningar och har uttagskort. Fört över ca 5-10k i månaden via Norwegian kortet → sek Revolut Eur → spanska banken. Har inte fått någon fråga från någon part mer än de vanliga. Pengarna kommer ju ursprungligen från min lön.

1 gillning

Jag har Revolut i första hand för betalning utomlands då det inte är något valutapåslag vilket de flesta kreditkort har. Vanlig SEPA-betalning (Euro-betalning till utländskt konto) från mitt vanliga SEB-konto går på någon timme om man lägger in det under dagtid vardagar. Annars kommer de in nästa bankdag.
Kursen på SEB är det inget fel på heller.

Går att göra vanlig utlandsbetalning i kronor från SEB till Revolut utan avgift om vill växla med Revolut istället

Använder du ett annat IBAN då? Betalar du en vanlig utlandsbetalning hos SEB (ej SEPA) så är det en avgift på 50 kr. Tror inte det lönar sig då Sepa-kursen inte verkar ha något påslag värt att nämna.
Så här står det hos SEB
" * Välj “Betala i euro (SEPA)” när du ska göra en betalning i euro till en betalningsmottagare i EU-/EES-länderna eller till Monaco, San Marino, Schweiz och Storbritannien. Det är det billigaste alternativet både för dig som avsändare och för den som är betalningsmottagare.

• Välj “Betala till utlandet” när du ska göra en betalning till ett annat land eller en annan valuta än euro. En utlandsbetalning kostar 50 kronor. I vissa fall tillkommer även betalningsmottagarens bankkostnad. Om du har ett fiktivt kundnummer behöver du ringa oss för hjälp."