Northmill 101 kr gratis eller är det någon hake?

Fick en reklam-flash på Youtube om att öppna något konto på northmill. Som välkomstbonus kan man få 101 kr.
Låter ju lockande, men kan det finns någon hake?
Någon som testat?

2 gillningar

Ja de funkar. Du kan minst ta ut 200 kr så swisha in 100 kr sen tar du ut dom.

2 gillningar

Böket? Värt tiden för 101 sek?

4 gillningar

Har för mig att de har någon antalsgräns, typ gäller endast de x första som ansöker.

Men även utan belöningen anser jag själv att Northmill är ett mycket vettigt alternativ, inte minst när man handlar eller tar ut pengar utomlands.

3 gillningar

Jag har testat. Det funkar. Ingen hake hittills vad jag märkt. Jag har fått 101 kronor gratis.

2 gillningar

Själv använde jag dessa 101kr via Apple Pay för att fylla på saldot hos konkurrenten Lunar. Fungerade utmärkt. :laughing:

5 gillningar

Javisst, jag tycker det är ett bra debetkort. Jag skulle ändå skaffa det så win-win. Tråkigt att det har tagit så lång tid att leverera mitt fysiska kort bara, över en månad sen jag beställde och det har inte kommit än. Det har funkat digitalt och jag har Curve så inget problem.

2 gillningar

Ja nu har jag ett konto på northmill med 101 kr och dessutom 2% ränta. Till detta ett virtuellt kort.
Verkar lovande, tackar för erfarenheterna ni delade med er av.

1 gillning

Enda haken är väl att de eventuellt tar en kreditupplysning på dig. Jag själv skall till Usa/Las Vegas i september och behövde ett bra kort.
Pengarna satt på mitt Northmillkonto efter att jag skapade kontot och nu för jag även över pengar dit som ett litet sparande så att jag både har Klarna och Northmill samt kontanter och mitt Mastercard ifall att något skulle strula.

Man skulle tydligen få ett kort att använda också, skaffade Northmill den 22 juni och något kort har man inte sett röken av.

3 gillningar

Jag har haft Northmill sparkonto sen 2020. Northmill kort har jag haft sen 2024. De tar ingen kreditupplysning då det inte är ett kreditkort.
Jag tycker Northmill kortet är väldigt förmånligt att använda utomlands då de inte har någon extra avgift som de flesta storbanker lägger till. Den enda avgift de har är Visas avgift men den avgift tas på alla kort i alla fall.

4 gillningar

De betalar väl helt enkelt för att få en ny kund som de förhoppningsvis kommer att tjäna pengar på i slutändan. Du betalar med din tid och med att någon får en massa uppgifter om dig. Behöver man ändå ett nytt kort känns det ju som ett enkelt val, speciellt givet att folk här verkar nöjda :upside_down_face:

Bra poäng, företag brukar behöva lägga $19-$29 på varje ny kund som ska ladda ner och installera deras app, Customer Aquisition Cost. Om Northmill bara behöver 101 kr för att du ska installera deras app och bli kund så har de alltså sparat pengar.
Nu kör de förvisso reklamkampanjer parallellt i tunnelbanan och på Google ads just nu, men ändå.

Jag beställde kortet för typ 2 veckor sedan och har inte fått det än…

1 gillning

Du behöver inte kortet för att ta ut 101 kr om det är det du väntar på

1 gillning

Tack, men jag ville faktiskt använda det för betalningar utomlands :slight_smile:

2 gillningar

Fick 1000kr för att få in en kompis på Revolut nyligen så 101kr låter väl rimligt. Nettot blev väl 900kr då han/hon behövde beställa ett gratiskort med fraktavgift.

1 gillning

Revolut tar ju kreditupplysning + månadsavgift.
De har kört den kampanjen ett tag. Känns som de samlar kundstock for att sälja /bli uppköpta av Annan. Northmill har jag har haft ett tag. Smidigt när man är utomlands blir man slimmad kommer de ju bara år beloppet kontot. Å en swish går de snabbt att fylla på Northmill kontot.

Hej,
Northmill har ju gett mig ett betalkort.
Jag tänkte att jag skulle kunna “föra över” de 101 kr till t ex Nordnet och köpa något värdepapper. Men i Northmill-appen hittar jag ingen överföringsmöjlighet.
På Nordnet verkar jag inte heller kunna “lägga in” pengar via ett betalkort.

Missar jag något eller kan någon lista ut hur jag får över “pluringarna”?

Mvh
Fredrik

Kreditupplysning bryr jag mig inte om men någon avgift utöver evt. kortfrakt behöver man inte betala givet att man inte aktivt väljer ett sådant kort.

Det finns gratiskort och så finns det fetare kort som kostar, det är valfritt och jag har bara använt gratistjänsterna och aldrig betalat en spänn till Revolut, snarare tvärtom att de betalar mig.

1 gillning

Hej @Passiv,
Jag har oxå testat och använt Revolut själv, gratis betalkort till barnen vilket gjort veckopeng enkelt, inga avgifter. Bra växlingkurs tycker jag, men jag tror man ska passa sig att växla på helgen för kursen kan korrigeras på måndagen om jag inte har fel. Så jag växlar alltid vardagar.
Hur som helst, har du testat deras krypto-akademi (osäker på om det heter det). Men där kan man tjäna krypto (väldigt små summor) om man svarar rätt på deras tester om krypto. Totalt har jag kanske tjänat 5-10kr…men ändå…lite kul.

Stor nackdel är att swish saknas, i synnerhet för ungarna…men det är ju en tjänst som kostar.