Kreditkort som fungerar med Revolut

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd där vi delar med oss av information gällande vilka kreditkort som fungerar (och inte fungerar) att toppa upp Revolut med.

Ett grundkrav är att ”påfyllningen” inte ska räknas som ett kontantuttag, dvs. det inte tickar på någon ränta om man betalar hela fakturan på förfallodagen.

Börjar naturligtvis med mina egna bidrag.

Fungerar:

Preem Mastercard
Shell Mastercard
Bank Norwegian Visa
Santander Mitt kort+ (Mastercard)

Även Ikano Bank Mastercard borde fungera eftersom de är utgivare av Preem och Shells kort, men inget jag provat.

Fungerar inte:

OKQ8 Visa

1 gillning

Fungerar på så vis att det räknas som cashbackgrundande? Utveckla gärna vad du menar med att “toppa upp”, detta låter spännande. :slight_smile:

Nej. Det gjorde det förr med vissa kort.

Helt enkelt fylla på sitt kontosaldo/tillgodohavande hos Revolut.

1 gillning

Kan du förklara vad du försöker åstadkomma?

Det här låter för mig som något av en bugg. Jag har både Preem och Santander men skulle inte våga satsa på detta. Om buggen upptäcks kan det bli dyrt. Får du bonus hos Preem på ”köpet” hos Revolut?

1 gillning

Detta utnyttjade jag för två år sedan ungefär. Satte in på Revolut från kreditkort → gjorde uttag till min huvudbank → satte tillbaka pengarna på kreditkortet. Snurrade pengar ett antal gånger och hann tjäna några tusen faktiskt innan Revolut undrade vad fasen jag höll på med :sweat_smile:
Jag fick lova Revolut att inte fortsätta, annars skulle de stänga mitt konto, så jag har inte gjort om det.

2 gillningar

Re:member funkar att toppa upp med

1 gillning

Volvo kort funkar upp till 8k i veckan tror jag

1 gillning

Använder Apply Pay med ett Morrow (Komplett) kort. Om jag minns rätt så fungerar det inte direkt med Morrow kortet, längre.

1 gillning

Hur fick du reda på den gränsen? Genom något felmeddelande eller trial and error?

Mycket intressant, så man kan ev. kringgå andra korts spärrar genom Apple Pay. OKQ8 fungerande tidigare men spärrade sedan Revolut totalt, kunde inte ange någon särskild orsak när man pratade med dem.

Avgående volvo kom det upp något meddelanda om för stort uttag, överföring, kryptoköp eller liknd.

Jag kanske sa fel förut, gräns var 8k dagligen men max 12k pr vecka, är 90% säker att det stod så

1 gillning

Det verkar så. Jag fyllde på sist för drygt 2-3 veckor sedan.

Egentligen så hade jag kunnat lämna Revolut men jag hittar inte någon annan (svensk) tjänst där man kan skapa unika kort för varje köp (online) eller bara skapa ett nytt per prenumeration. Guld värt när man inte riktigt litar på handlaren. Dessutom helt gratis

2 gillningar

I dag fick jag varning från Revolut. Man får inta ladda för stora belopp med kreditkort, dom mistänker man försöker trixa med poäng kanske. Jag har laddat den många gånger med kreditkort och det giller dom tydligen inte när det händer ofta och större belopp . Denna månaden har jag skickat pengar mellan konti hit och dit, kanske laddat med 20-25k via kreditkort också :joy:

Också skickat videre til bankkonto.

Dom tror nog jag är kriminel och jag fatter egentligen varför det ser ut så.

1 gillning

Såg det ut som ett standardmeddelande eller kom det från supporten?

Det är upp till varje kortutgivare att inte ge bonus vid toppning, inget Revolut har ansvar för eller bryr sig om. Ungefär som att bensinbolagens kort inte ger bonus vid köp hos konkurrenter. Det är något annat.

Nu var det ett tag sedan, men jag har rullat ~200k per månad genom Revolut utan bekymmer. Vore väldigt trist om de stängt den möjligheten utan att meddela användarna.

Det så ut som ett standardiserat meddelande. Väldigt kort skriver lite löst från minnet:

Vi har märkt att ditt konto har använts på ett sätt som bryter med Revoluts vilkår. Man får inte använde revolut för att ta ut stora mängder pengar från kreditkort, överföring mellan kreditkort, för att oppnå olika bonusser. Npgot om krypto också. Om detta bettende förtsätter kan vi komma att stänga ditt konto.

Typ så

1 gillning

Verkar som de uppdaterar sina villkor:

The Revolut app or Revolut Card must not be used (directly or indirectly) as follows:

• for illegal purposes (for example, committing fraud);
  • in a way that might harm our ability to provide our services;
  • only to send money to and receive money from a credit card account;

Problemet med att använda såna här ”kryphål” för att få kostnadsfria krediter, helt plötsligt täpper de till.

Men bra att vi fick veta det nu istället för senare. Revoluts use-case blir allt skralare med tiden.

Finns det något alternativ som någon känner till? Var ju grymt att kunde skicka mellan kreditkort och konton

1 gillning

Ja, det var ju liksom halva grejen med Revolut… så alla tips välkomnas.

1 gillning

Morrow fungerar för att fylla på Revolut, men det kostar ränta.
5000 kr i 27 dagar blev 26 kr i räntekostnad. Man lär sig av sina misstag!

Ja, det hände mig i sommar… men sen dess har jag blivit nekad och fått tagit det via Apple Pay