Hej, jag har haft Revolutkortet i ungefär 6 månader och det har fungerat utmärkt. Men nu har min bank Länsförsäkringar stoppat överföringar till Revolut så jag kan inte sätta in pengar där längre. Någon som vet hur man kan komma runt detta eller är det bara att sluta med Revolut nu?
Jag kontaktade Länsförsäkringar angående detta och de sade att anledningen var något i stil med att de inte kan garantera att pengarna som överförs till Revolut inte genomgår pengatvätt via kryptovalutahandel som erbjuds där.
Enklast blir väl att få lönen direkt in på Revolut?
Vilken arbetsgivare vill sätta in lönen på Revolut kreditkort? Arbetsgivare brukar sätta in pengar på en riktig bank som erbjuder lönekonto
.
Finns väl andra banker som inte är lika “noggranna” i uppföljandet av peningtvättandet tänker jag? Använder själv inte Revolut så jag kan inte svara, men finns det andra som använder revolut som har problem eller inte har problem och vilka banker använder ni i så fall?
Jag tror och hoppas att få arbetsgivare har synpunkter på vilken bank deras anställda använder.
Omfattas inte Revolut av samma/likvärdiga krav på att arbeta mot penningtvätt?
För övrigt så blockade Länsförsäkringar nyligen överföringar till/från Kraken (en stor crypto exchange), så de verkar ha tagit ett kraftigt avstånd mot allt som har något med crypto att göra.
Testa skandiabanken, kostar 0 så värt ett försök.
Har du fört över pengar via kort i LF eller med banköverföring?
Enklast är nog att att skaffa ett (till) kreditkort och ”toppa” med det, inte skaffa en bank till eller byta bank.
Kanske det går att lägga till pengar till Revolut med PFC? Det är ju ett gratis bankkort.
Jag har överfört via bankkort. Tror inte det fungerar med banköverföring heller från LF eftersom de aktivt blockerar allt som har med Revolut att göra enligt deras kundservice.
Fast Revoluts kort är inte kreditkort utan prepaid debit.
Så skaffa ett till kort om du bara har ett bankkort i LF? Många kreditkort saknar årsavgift. Alla borde ha minst två kort och då givetvis inte i samma bank.
För hur kul är det att stå vid kassan i mataffären och köpet går inte igenom för att ens ”huvudbank” har strul just då?
Hej!
Jag har haft Revolutkonto under ett flertal år och detta har fungerat mycket bra.
Överföringarna via Swedbank har alltid utförts i SEK, men Swedbank har ändrat detta så nu bara Euro eller dollar valbara som överföringsvalutor.
Fick ett frågeformulär angående detta där det “påstod” pengatvätt, Swedbank!!!
Klart ett sätt att stoppa de som vill tar egna initiativ.
Fick du någon lösning på ditt problem?
Mvh
Anders
Nej jag gick inte vidare något med detta så har tyvärr inte hittat någon lösning 
Min fråga till Swedbank:
Hej!
Tidigare har jag kunnat välja SEK som överföringsvaluta, men sedan en tid tillbaka finns bara valet EURO eller Dollar.
Vad är anledningen till detta och betalar jag växlingsavgift om jag överför pengar till mitt Revolutkonto?
Så här svarade Swedbank:
Hej,
Det stämmer du kan endast välja EUR eller USD. SEK är stängt därför att många utländska banker kan ej ta emot SEK, det betyder växlingspåslag om du skickar EUR eller USD till ett SEK-konto.
Med vänlig hälsning
Christina
Kundcenter
Så gör jag. Har ett Komplett kreditkort som jag i princip enkom använder till att toppa upp mitt Revolut-kort med.
@Anders99 Varför inte toppa upp kontot med ett bank- eller kreditkort istället?
Jag har nog använt banköverföring 1-2 ggr bara för att testa. Använder alltid kort annars.
Jag vill inte ha fler kort och en märklig sak är att Pensionsmyndigheten inte alls har problem att överföra pensionen till mitt Revolutkonto.
Kanske skulle vara lämpligt att sammanställa en lista med kort/banker som fungerar och inte fungerar med Revolut? För mig har det funkat med OKQ8, Norwegian och Preem vad jag kan minnas. Klarna har spärrat möjligheten.
Andra får gärna fylla på.
Upptäckte precis denna tråd. Har använt Revolut under en längre tid men nu börjar det strula med inlogg i appen. Fått en känsla av att rätt som det är så kommer jag inte in, vilket är förutsättningen för att ha kontakt med kundtjänst. Vad göra i det läget?
Tydligen är det deras handel med crypto som är problemet. Finns det något liknande kort som inte har cryptohandel? Ett sådant kort borde inte heller ha problem med svenska banker.
Överför ca 30-40k SEK/mån till Revolut från LF.
Denna månaden ca 300k dock, men då var jag tvungen att fråga banken snällt.
Har dock förstått att LF är bland de mest krypto-ovänliga bankerna som finns. Tror kryptodelen i Revolut är tämligen minimal dessutom och inget de vanligtvis förknippas med.