Refunder Pay läggs ner

Vaf*n snacka om oväntat. :sweat_smile: De bara avslutar kortet sådär. Undrar hur många som missar detta och står där och blippar för glatta livet när det gått ut.

Hur ska ni andra som har Refunder göra nu? Vi får hitta vilket aktuellt kort som har bäst cashback eller bonus.

2 gillningar

Troligen blir det ett Everyday card istället.
Men ska kika om det finns något alternativ som fungerar med Google Pay.

4 gillningar

ja kom gärna med tips… är osäker vad jag ska byta till också

:slight_smile:

1 gillning

Bra cashback men känns inte så värt när man måste ha ett annat kort också.

vart fungerar det inte? för min del använder vi det mest i mataffären eller vanliga butiker som gemensamt kort

Många online butiker som inte tar det t ex. I min intressesfär så t ex datorbutiker och jaktbutiker där det blir rätt stora summor när något beställs…
Ett alternativ är förstås att skaffa ett Norwegian eller något utan årsavgift för de inköpen.

Har haft Refunder sedan 2022. Har även ett Mastercard. Men är ute efter ett Visa som komplement eller Amex Blue verkar ju intressant

Norwegian Visa eller Amex Blue

Några tips :blush:

Väldigt nöjd med mitt everydaycard nu :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Bra tips tack. Skall kolla :blush:

Nöjd med Everydaycard som vi bytte till när Refunder Pay ändrade cashbacknivån. Skönt med lite högre kreditnivå också.

Jag har kört Everydaycard i två omgångar. Cashbacken är förvisso fin, men betalar man av hela räkningen på en gång så “märks” den inte riktigt tycker jag. Men framförallt så är. It-infrastrukturen för dålig. Google/Apple/Samsung Pay saknas och verkar ej komma än på ett tag. App saknad och hemsidan är inte jättesmidig. Så tyvärr har jag valt bort Everydaycard pga detta.

Nu satsar jag inte just på cashback men har amex, 92% av mina utgifter passerar genom amex :slightly_smiling_face: de övriga 8% tar jag på revolut. Båda lever virtuellt i min mobil så går snabbt att byta.

Har ingen koll på jakt, men widforss tex har väl lite sånt.
När de kommer till datorprylar, funka de tex på amazon, cdon, webhallen, inet, Elgiganten, kjell, Clas Ohlson osv.
På vissa ställen kan man behöva välja klarna kortbetalning eller PayPal för att dra på amex.

Men visst finns de ställen där de inte funkar, om man absolut måste handla på just de ställena :slightly_smiling_face:

Flera av butikerna du nämnde tog inte Amex sist jag såg över det.
Men jag bestämde mig tidigare idag för att testa på i praktiken nu när jag ändå måste byta.
Så beställde ett Blue och ett Remember som backup.

Curve med everydaycard. Du betalar med curve och curve drar från everydaycard. Bonus funkar som vanligt.
Kör på det själv.

2 gillningar

Har Amex blue google pay ?

1 gillning

Nej tyvärr, här är listan där alla kort i Sverige med stöd för Google Pay.

Om ni använder curve så kan ni använda vilket kort som helst, oavsett om det inte har stöd för Google eller Apple pay. Curve funkar som ett proxykort, så du lägger in det i x pay och sedan dras det egentligen från ditt valda kreditkort. Bonus funkar som vanligt.

Curve fungerar inte med Amex.

Nån skrev i en annan tråd att Amex blue inte funkar med BankID. Vad menas med det ? Tänker på nätköp där BankID använda som verifikation