Många online butiker som inte tar det t ex. I min intressesfär så t ex datorbutiker och jaktbutiker där det blir rätt stora summor när något beställs…
Ett alternativ är förstås att skaffa ett Norwegian eller något utan årsavgift för de inköpen.
Jag har kört Everydaycard i två omgångar. Cashbacken är förvisso fin, men betalar man av hela räkningen på en gång så “märks” den inte riktigt tycker jag. Men framförallt så är. It-infrastrukturen för dålig. Google/Apple/Samsung Pay saknas och verkar ej komma än på ett tag. App saknad och hemsidan är inte jättesmidig. Så tyvärr har jag valt bort Everydaycard pga detta.
Nu satsar jag inte just på cashback men har amex, 92% av mina utgifter passerar genom amex de övriga 8% tar jag på revolut. Båda lever virtuellt i min mobil så går snabbt att byta.
Har ingen koll på jakt, men widforss tex har väl lite sånt.
När de kommer till datorprylar, funka de tex på amazon, cdon, webhallen, inet, Elgiganten, kjell, Clas Ohlson osv.
På vissa ställen kan man behöva välja klarna kortbetalning eller PayPal för att dra på amex.
Men visst finns de ställen där de inte funkar, om man absolut måste handla på just de ställena
Flera av butikerna du nämnde tog inte Amex sist jag såg över det.
Men jag bestämde mig tidigare idag för att testa på i praktiken nu när jag ändå måste byta.
Så beställde ett Blue och ett Remember som backup.
Om ni använder curve så kan ni använda vilket kort som helst, oavsett om det inte har stöd för Google eller Apple pay. Curve funkar som ett proxykort, så du lägger in det i x pay och sedan dras det egentligen från ditt valda kreditkort. Bonus funkar som vanligt.