Om Komplett Bank Mastercard

Jag skaffade ett Komplett Bank Mastercard för tre månader sedan. Här är mina intryck.

+
Ingen fast avgift. Naturligtvis ett plus.

+
Försäkringar som passar för mig ingår: ID-stöldsförsäkring och kombinerad stöld- och drulleförsäkring. (Det ingår även en reseförsäkring men den är överflödig för mig.) Dock har jag inte nyttjat någon av dem. Är det någon som har gjort det och kan dela med sig om hur det har fungerat?

+
Normalt går det bra att betala med kortet och det är relativt sällan som jag behöver ange PIN-koden (men inte alltför sällan).

+
Hyfsad bonus som ger avdrag på fakturan.

+
Tydlig och enkel funktion för att besvara de frågor som banker måste ställa återkommande till sina kunder.

-
Deras support lämnar en hel del att önska. Funktionen för att själv välja PIN-kod låg nere när jag beställde kortet. Jag förstår att tekniska problem kan uppstå men att ens svara på min felanmälan tog dem så många dagar att vid det laget var det för sent och jag hade blivit tilldelad en slumpmässig PIN-kod. För att ändra på den skulle jag ha behövt beställa ett nytt kort.

-
Jag skulle nyligen göra en större betalning (> 20 tkr) på nätet men autentiseringen fungerade inte eftersom en DNS hos Komplett Bank inte var nåbar. Appen var inte heller åtkomlig men hemsidan fungerade. Klen tröst.

-
E-faktura eller autogiro finns inte. Betyder merarbete. Det står i deras FAQ att e-faktura kommer att erbjudas “inkom kort”.

-
Bonusen betalas inte ut automatiskt, det får man ordna själv och det går bara att göra på hemsidan, inte i appen. Bonusen i sig blev rejält sämre från och med 2021.

Skulle jag rekommendera kortet? Tveksamt. Dröjsmålet med support skaver särskilt. Men det kan tänkas att jag bara har haft otur. Jag kommer att fortsätta använda kortet vilket är en slags rekommendation.

2 gillningar

Vi har också haft komplett, varsitt kort på mig och frugan. Det jag efterlyste var att kunna ha ett extrakort men det fanns inte så frugan fick teckna ett eget avtal.

Är enig med dig om e-faktura och att det är trist att det inte finns. Minus på det samt att man sänkte generella bonusen till 0,5% för en tid sedan.

Har på sistone börjat testa mig fram med Refunder Pay istället. E-faktura samt extrakort var två av faktorerna bakom det.

Har gjort samma resa här också och lutar åt att jag ersätter komplett med refunder pay. Enklare att använda ock bättre bonus om man handlar mer än 80 000 per år på två personer…

1 gillning

Hur har det gått med Refunder Pay? Är det något att ha?

Mvh

Sa upp kortet direkt när de slutade med 1% cashback på allt.
Dålig app, dålig kundservice.
Kör endast SAS Amex Elite och varvar med SAS MC Premium.

Jag har haft Refunder Pay och var nöjd.
Om du handlar för mer än 79 000kr/år så blir det kortet bättre än komplett´s om vi enbart tittar på cashback-biten och här räknar av årsavgiften på refunder pay-kortet.
1 år går det dock att få kostnadsfritt så första året blir + oavsett spend på kortet bara du använder det något.
Ett annat alternativ är Everydaycard som jag tycker är ett likvärdigt alternativ till Refunder pay om du vill behålla 1 kort längre tid. Du får lägre cashbackbonus på de första 40 000kr du handlar / år (0,5% mot 1% vilket ger 200kr lägre cashback) men då årsavgiften är 200kr lägre än refunder pay så går det på 1 ut.

Jag hade refunder pay gratis i 1 år, everyday gratis i 1 år.
Nu kör jag Rocker som ger mig 100kr/månad i cashback vilket går ganska fort då jag där har 3.25% i cashback (men som kostar 29kr/månad) och när jag uppnått de 100kr som är deras tak så tar jag resterande köp på mitt komplettkort

Hade du rekommenderat Refunder pay framför Everyday card?

Mvh

1 gillning

Än så länge har det fungerat fint för oss iaf!

1 gillning

… men saknar Apple Pay!

Har kört Everyday ett halvår! Funkar fint och helt ok playback! Planerar att byta när gratisåker är slut. Kanske refunder, men avvaktar lite…

Håller med!

Lutar mot att pröva Refunder en period framöver nu. Någon som har en kompis kod att dela med sig av?

Mvh