Jag vet att det finns massa trådar om detta ämne men det är så gamla.
Vad har ni för åsikter om cashback och vilket kort man ska ha?
/Daniel
Jag vet att det finns massa trådar om detta ämne men det är så gamla.
Vad har ni för åsikter om cashback och vilket kort man ska ha?
/Daniel
Kort | Bonus | Årsafgift | Type |
---|---|---|---|
SEB Invited | 1% allt | 1800 första år gratis för SACO-medlemmar | Mastercard |
Amex Blue Cashback | 1.25% allt | 420 | American Express |
Everyday | 1% mat&drivmedel / 0-1% på övriga köp | 195 första året gratis | Mastercard |
Rocker | 0-10% (bjud in andra för mer), max 100/200 kr / månad | 0/348/1188 | VISA |
Refunder pay | 1% allt | 395 första året gratis | VISA |
Coop | ? | 295 första året gratis | Mastercard |
ICA | ? | 324 | Mastercard |
Komplett | 4% Komplett, 1% stora inköp, 0,5% allt | gratis | Mastercard |
Jag kanske saknar några från de stora bankerna. Till exempel Handelsbanken ger bonuspoäng som du kan använda för att köpa aktier. Fråga alltid om du kan få dem gratis det första året, speciellt om du byter bank!
Om du koncentrerar din stormarknadshandel kan Coop eller ICA vara vettigt.
@janbolmeson: Vill du infoga affiliate-länkar?
Jag har BNB kort upp till 8% cashback (mellan 0,1% till 8% bror på BNB som man har) Det är visa
Tror vi uppstickare som Refunder m.fl. kommer fortsätta vara så fördelaktiga som det ser ut här? Själv har jag nu Komplett för att få 0,5 % cashback Men refunder är ju dubbelt så bra verkar det som. Om det däremot kommer fram om bara några månader att de inför avgift, minskar cashback eller liknande, så komme jag inte vilja ha det. Hur ser era prognoser ut?
Refunder pay visa 395kr år 2. Bara gratis 1-a året .
Jag kör Komplett, men hoppade på det när det var 1% cashback på allt och har bara hängt kvar i brist på alternativ/initiativ.
Då jag ska börja resa mer med jobbet funderar jag på SAS/SJs kort, men frågan är om SAS kommer finnas kvar tillräckligt länge för att dra någon nytta av det. (vet att Eurobonus ligger i separat bolag och funkar på andra bolag, men om SAS inte kommer vara storspelare på Kastrup framöver är det mindre intressant för mig).
Jag bytte just från Komplett till Refunder.
Något jag rekommenderar skarpt.
Man måste konsumera ordentligt med Refunder för att det ska vara lönsamt betala 395kr /år i avg
“Konsumera ordentligt” är ju givetvis individuellt, men om det är 1% cashback blir det lite över 3000kr/månaden, eller missar jag något?
Typ 6000 kr/månaden om man även ska komma ikapp 0,5% från gratis alternativen
Någon som har en värvningslänk till refunder pay ?
Du har PM.
Mvh Ymer
could I have a referral code too please?
Tycker ni att det är värt det att använda ett cashbackkonto bara för rent sparande, dvs jag månadssparar ca 120 000 om året, är det ens värt att få en sämrekreditvärdighet för att få en cashback deal
@Jacke77, du vet dina saker, shooot!
Är också intresserad av refunderpay. Mitt nuvarande cashbackkort kan man enkelt få ut månadstransaktioner till excel. Går det även med ”mina sidor” på Refunder eller får man bara en faktura pdf via banken, kanske ändå går att få över till excel…? Behöver transaktionerna till vidare analys
Rocker sänkt bonus.
Sen i november är det ett maxbelopp på 100kr respektive 200kr per månad i bonus beroende på kort. Korten kostar 29kr eller 99kr.
”Det finstilta i marknadsföringen.”
Tråkigt, jag har sagt upp det…
Är endast första året gratis för SACO? Svårt att tyda
BNB = Norwegian bank?
Nej binance