Samma här. Men nej, nästan pinsamt hur dåligt det är.
Ja, det är väl bara en fråga tills alla aktörer slutar och sedan kommer det en ny aktör som ska växa, ta marknad och erbjuder 1-0.5% generell cashback och så har vi en ny härlig cykel på nytt.
Stämmer det att Amex Blue Cashback inte har stöd för Google Pay och Apple Pay? Jag får lite blandade sökresultat så därav jag undrar. Om det stödjer detta så är min fundering att byta till ett sånt kort och ha ett kort från min bank där jag har lönekontot som backup för de gånger det inte går att betala med Amex.
Men då är Norwegian helt enkelt bästa alternativet. Gratis, 0.5% cashback på allt, stödjer ApplePay&GooglePay, inget fuffens. Lätt att betala HELA faktura-beloppet med ett klick i appen.
Jag har kört båda och räknat dom som väldigt lika Morrow.
Det som fortfarande är bättre på Morrow är 60 dagar vs 45 dagar kredittid på Norwegian. Dvs på Norwegian bryts månaden den 15e då räkningen kommer, på Morrow får man hela månader då räkningen bryts vid månadsskiftet.
Med Apple Pay är det väldigt enkelt att byta mellan korten, så på nya ställen testar jag Amex och ser om det funkar, gör det inte det så byter jag till Norwegian som också har Apple Pay. Går såpass enkelt och snabbt att det inte känns som att man är till besvär eller får andra att vänta i kö bakom en eller liknande.
Jag gör samma men med de fysiska korten oftast. Man ser ju direkt om Amex funkar eller inte och då är det bara att blippa Preem mastercard i stället. Tycker inte det är något större problem även om det vore nice om Amex fungerade på fler ställen för att optimera cashback. Men jag kan använda det på runt 70 % av ställena jag handlar på ändå skulle jag tippa.
Hade ingen aning om att Preem har ett tak, men jag har det bara som extrakort. Såg nu att man max kan få 0,5 % av sin kreditlimit och det når jag inte upp till när jag främst använder Amex.