Ingen mer cashback hos Morrow bank. Vilket kreditkort nu?

Från och med den 1 maj 2026 kommer det inte längre vara möjligt att tjäna nya bonuspoäng med Morrow Bank kreditkort, skriver banken i meddelande.

Istället kommer vi som kunder att erbjudas “exklusiva erbjudanden”. Rabatt på hello fresh och biobiljetter. Riktigt kass.

Så - vi som gärna vill ha pengar tillbaka när vi handlar, vilket kort ska man byta till nu?

6 gillningar

@Oliver.Allemog hur går det med vår sammanställning?

2 gillningar

Här är en sammanställning baserat på forumets tankar inför 2026:

Har gjort en guide med några frågor baserat på artikeln som genererar ett förslag. Den bör bli klar under våren.

7 gillningar

Wow! Det är vad jag kallar leverans :heart_eyes:

2 gillningar

Jag såg också deras “erbjudande”. Jäkla skämt! :sweat_smile:

Tycker det verkar finnas tre alternativ:
AMEX Blue - + Bäst cashback, - AMEX funkar inte alltid

Norwegian - Apple Pay, Google Pay, bonus 0.5%
Preem/Circle K - Kostnadsfritt bonuskort, bonus 0.5%

Tyvärr finns det ingen som erbjuder mobilbetalningslösning + bonuskort + Visa/Mastercard och cashback utan avgift.

1 gillning

Jag ville bara säga att jag väntade ut för att se vilka rabatter de skulle fixa fram men det här var verkligen uselt.

1 gillning

Ser ut som att Circle K har gett upp sin generella bonus också.

Samma här. Men nej, nästan pinsamt hur dåligt det är.

Ja, det är väl bara en fråga tills alla aktörer slutar och sedan kommer det en ny aktör som ska växa, ta marknad och erbjuder 1-0.5% generell cashback och så har vi en ny härlig cykel på nytt.

Kreditkortsmarknads-Ouroboros!

2 gillningar

Stämmer det att Amex Blue Cashback inte har stöd för Google Pay och Apple Pay? Jag får lite blandade sökresultat så därav jag undrar. Om det stödjer detta så är min fundering att byta till ett sånt kort och ha ett kort från min bank där jag har lönekontot som backup för de gånger det inte går att betala med Amex.

Fan vad deppigt.

Men då är Norwegian helt enkelt bästa alternativet. Gratis, 0.5% cashback på allt, stödjer ApplePay&GooglePay, inget fuffens. Lätt att betala HELA faktura-beloppet med ett klick i appen.

Jag har kört båda och räknat dom som väldigt lika Morrow.

Nej! Alla Amex har Apple Pay.

Har funderat på Amex blue själv.

Betalar man över 4000kr/mån med kortet tjänar man mer på Amex Blue än Norwegian.

Det enda störiga är att man inte kan använda Amex lika ofta, och varje vecka måste ställa frågan “Tar ni Amex?”

Betalade med apple pay på Willys med mitt amex blue cashback nu i veckan då jag hade glömt plånboken. Gick bra.

1 gillning

Det som fortfarande är bättre på Morrow är 60 dagar vs 45 dagar kredittid på Norwegian. Dvs på Norwegian bryts månaden den 15e då räkningen kommer, på Morrow får man hela månader då räkningen bryts vid månadsskiftet.

1 gillning

Med Apple Pay är det väldigt enkelt att byta mellan korten, så på nya ställen testar jag Amex och ser om det funkar, gör det inte det så byter jag till Norwegian som också har Apple Pay. Går såpass enkelt och snabbt att det inte känns som att man är till besvär eller får andra att vänta i kö bakom en eller liknande.

Både Norwegian och Preem har ett tak på cashbacken, inte optimalt.

2 gillningar

Är taket på typ 500kr/år (max poäng på 100.000kr handlat)?

Då är det kanske mer värt att ha 60 dagars kredit :slight_smile:

Carpay ger 0.5% fortfarande. Och 1% på bensin o verkstad. Bonuscheckar att tanka o reparera (Bilia) för.

2 gillningar

Jag gör samma men med de fysiska korten oftast. Man ser ju direkt om Amex funkar eller inte och då är det bara att blippa Preem mastercard i stället. Tycker inte det är något större problem även om det vore nice om Amex fungerade på fler ställen för att optimera cashback. Men jag kan använda det på runt 70 % av ställena jag handlar på ändå skulle jag tippa.

Man har två alternativ som jag ser det.

1. Inget kort alls. Har funkat för mig i 38 år.
  2. Gekås-kortet. Om ni nu ska ha ett så hoppas både jag och Ola-Conny att detta är det bästa alternativet. Det kommer se döläckert ut i plånkan.

3 gillningar

Hade ingen aning om att Preem har ett tak, men jag har det bara som extrakort. Såg nu att man max kan få 0,5 % av sin kreditlimit och det når jag inte upp till när jag främst använder Amex.