Då blir det att byta från morrow till Amex Blue för min del. Någon som vill bjuda in mig? Verkar vara en win-win när man läser guiden som länkades. Kostnadsfritt för mig första året och bonuspoäng till den som skickar member invite
Skicka gärna DM i så fall!
Skickade en inbjudan till dig!
Gekåskortet är nog nästan det bästa valet helt ärligt, synd att det är fult som stryk bara.
Vi svenskar är för duktiga för att betala kreditkorten i tid. Det finns ingen marknad som är hållbar för kortföretagen att lämna ut cashbacks. Minns när IKANO-kreditkortet kom i början. 4% cashback på restaurangbesök. Det är ju helt galet.
Det är nog även EU reglerna som sätter stopp för cash back i europa. Tror avgiften får max vara på 0.3% eller något sådant jämfört mot t.ex USA som kan ligga på 1-2%.
Det är sant! Ganska smidigt.
(Synd bara att inte Curve Pay stödjer Amex längre, hade varit coolt om man kunnat göra ett CurveCard som först försöker med Amex och försöker med Visa om det strular)
När jag tänker efter gör det inte så mycket om min stammisrestaurang inte stödjer Amex, för de stora pengarna är köp via onlinebutiker där jag kan köra PayPal, Klarna eller ApplePay med vilket kort som helst, så det lönar sig ändå för mig att ha Amex.
Speciellt då jag ska betala sommarsemestern för flera personer - och då kan slå i taket på bonusen för andra kort.
Ansökan gjord ![]()
Observera att det inte alltid går att köra Amex även om Apple pay och liknande godkänns. Men det är ofta värt det ändå ![]()
Har inte Klarna slutat helt med Amex?
Så har jag förstått det också.
Notera att taket är lågt på Norwegian (jag slår i det konstant) och att de i sina villkor samt app själva säger att cashbacken är något de endast erbjuder “just nu”. Så det låter ju som att de planerar för en utfasning.
Jag har en procent cashback på mitt kreditkort seb invited det kortet får jag via seb private banking
Byter också till Amex från Morrow! Någon som har en invite till Amex Blue Cashback? ![]()
Skickat pm
Amex låter intressant. Kan någon skicka invite?
Fick länk i PM. Ansökt!
*Amex har inte google pay
Nej och det har jag ju aldrig påstått. Däremot bra påpekande från dig. Tycker de flesta kortleverantörer har rätt tråkiga kombinationer och inte “allt”.
Jag tar också tacksamt emot en invite om någon har möjlighet! ![]()
Edit fick snabbt svar - Tack igen!
Kolla pm ![]()
Tackar och bockar! (Bocken var mest för 10 tecken, men ändå!)
Tack, detta hade jag missat då mejlet med info kom olägligt och skummades förbi. Har Gekåskortet som primära kort och har bara haft Morrow som komplement för att slippa använda bankens betalkort. Har haft några dragningar för streaming o dyl på det och funderar över om det är värt att avvakta och se vad bonusbutiken kommer innehålla för typ av erbjudanden och rabatter. Reser sällan utomlands, kör äldre bensinbil (ej volvo), tankar inte bara på Preem, och Google Pay är ett måste. Inget kort passar jättebra men minst dåligt är nog ändå Norwegian. Lutade först åt Carpay men insåg att bonus betalas ut först vid 5000p och det lär jag inte ens komma upp i på ett år med det sekundära kortet. Kanske rent av borde skippa kort 2 och bara ha bankens. Får nog avvakta en månad och fundera.