Bästa kortet för Apple Pay?

Hejsan,

Jag har ica banken och är nöjd. Tyvärr stödjer de inte Apple Pay. Har fått en del reklam för Klarna-kortet vilket verkar smidigt. Får Apple Pay men pengarna dras från mitt vanliga konto direkt.

OK lösning? Finns det något bättre?

Vi använder re:member och tycker det funkar bra.

1 gillning

Curve om du vill behålla ICA

2 gillningar

Verkar inte finnas någon tydlig fördel med det här gentemot klarna. Köper mycket online med hjälp av klarna. Föredrar nog detta isåfall. Men tack för tipset!

Vill egentligen inte ha ett nytt kort. Har idag inget kreditkort. Har min egna “kreditbuffert” om så behövs, och upplever inte att något kort ger mig tillräckligt bra “förmåner”. Tack för tipset oavsett!

• American Express
  • Curve
  • Danske Bank
  • Edenred
  • Handelsbanken
  • iCard
  • Klarna
  • Komplett Bank
  • Länsförsäkringar (i höst)
  • Monese
  • N26
  • Nordea
  • Revolut
  • Re:member
  • Skandia (inom kort)
  • Sodexo
  • ST1
  • Swedbank AB
  • TransferWise
  • Volvofinans

Dessa kort stöder Apple Pay. Men det finns inget ”bäst” kort. Antingen har kortet stöd, eller så har det inte det. Själv använder jag Apple Pay med Handelsbanken varje dag och älskar det.

Har du hittat en lösning? Törs man fråga varför det är så viktigt att betala med mobilen?

Curve använder ett underliggande kort, så behövs inget extra kort så att säga. Du kommer få ett av de men kan låta det ligga. Så apple pay genom curve och vanliga korttransaktioner via ditt nuvarande kort. Curve erbjuder bra växlingskurs

Lutar åt Klarna.

Använde Samsung Pay hela tiden (som funkar med ICA banken) innan jag köpte iPhone och gillar att slippa ta upp plånboken ur fickan, eller att ta med den hemifrån när jag bara ska köpa något, eller ta med den från bilen, eller slippa gå hem och hämta plånboken om jag varit på gymmet utan att ta med plånboken… Etc. Bekvämlighet och lättja, helt enkelt.

Frågeställningen blev dumt formulerad när jag bara försökte vara koncis :blush: vill helt enkelt använde Apple Pay utan att byta från ICA banken som jag är kund hos idag.

1 gillning

Jag har Amex Premium eurobonus på Apple Pay. När Lidl mfl börjat acceptera är det ett perfekt verktyg för att skaffa mig poäng som kan ge mig en resa för två till priset av en. Deras Classic är gratis men ger bara två-för-en inom Europa.

Personlig inbjudan nedan.

Personlig länk

Ok. Jag tycker Curve vore en bättre lösning, då slipper du ha ett konto hos Klarna så det är närmare det du eftersöker. Enda fördelen med Klarna blir typ då möjligheten att ta köp på avbetalning men det verkar du inte vilja göra och det är ju förstås bra.

Jag undviker Klarna så långt det går då det verkar vara ett dåligt företag som tjänar mycket pengar på försenings- och fakturaavgifter, förutom räntor då.

1 gillning

Innan Handelsbanken fick stöd använde jag Klarna för Apple Pay. Inställt så att det direkt drog pengar från mitt konto på Handelsbanken. Funkade perfekt.

1 gillning

som jag skrev tidigare i tråden också så använder jag Klarna regelbundet när jag handlar online. Har inte så mycket emot dem och tycker Jan är onödigt hård mot dem när det faktiskt är ens eget fel om man missar en betalning (betala direkt är ju alltid ett alternativ när man använder dem), även om jag själv åkt på någon påminnelseavgift :grin:

Aha! Visste inte att klarnakortet fungerade på det sättet.

Klarna fungerar så att säga i stort sett som Curve men Klarna kopplas till ett bankkonto och Curve till ett kort. Och med Klarna går det att ta köp på avbetalning.

Uppdatering:

Blev till att skaffa Klarnakortet. Redan aktiverat det i Apple Pay, gick direkt trots att fysiska kortet kommer om några dagar. Fick själv ändra i inställningarna så alla köpen upp till och med 1000kr dras direkt från kontot. Större köp kommer det faktura på. Räknar ändå med att använda det till att köpa snus och mjölk, går även att ta bort gränsen helt så allt dras direkt.

Första köpet blir imorgon :blush: tack för all input!

2 gillningar