- Regelbundet
- Ibland
- Ja
- Vill, men vet inte hur / vågar inte
- Nej
0 röster
0 röster
Nej, köper inte bitcoin.
Skrev ja, för jag tolkade inlägget lite mer som köper du krypto. (har bitcoin, Litecoin, ethereum och sen mindre summor i 4-5 st till
Jag köper dock inte numera, utan handlar med de krypto jag köpte för en mindre summa 2014, och där jag tagit ut lite grann så ligger på plus, skattat på vinsten och nu ser det som monopolpengar som jag försöker få lite lagom avkastning på. Just nu håller jag på att köpa tillbaka motsvarande mängd jag sålde tidigare i år, och mellanskillnaden blir några tusen.
Det är planen på sikt, tror inte på några 100 ggr i satsen längre (de 1500 jag investerat var upp i 75000 som mest), utan försöker pricka lite dippar och dalar. Mest som en rolig grej som kan generera lite pengar.
Sätter dock inte in mer pengar. (så borde kanske valt nej när jag tänker efter)
Nej, jag har fortsatt kul som fattig.
Inte faktiska Bitcoin men väl certifikat via Avanza sedan det lanserades. Har köpt och sålt några gånger för att försöka ligga kring 1-2 % av totala portföljen, ligger nog hyfsat jämnt upp eller kanske lite back.
Började med det utifrån en chansning att det skulle kunna fungera som ett tillgångsslag som inte korrelerade med börsen. Det känns ännu mer tveksamt nu så jag får se om jag avvecklar det på sikt. Men handlar om rätt små summor oavsett.
Bitcoin nej. Men Monero.
Inte på några år,
Har köpt och mest har mine’at ett par olika valutor, även köpt ASIC specifika miners, inte för att bli rik utan för att det varit intressant.
Det är dock några år sen nu och inget jag just nu planerar att ta upp. Vill man ta risker köpa jag hellre tech-aktier
Handlade en del med bitcoin under perioden då bitcoin var grovt övervärderade i Sydkorea, tjänade en del på den så kallade kimchipremien. Behöll en liten struntsumma i bitcoin därefter bara för att hålla koll, men kursen dök rätt hårt så jag sålde av när den jobbat sig upp igen. Hade legat på över 100% avkastning på struntsumman idag om jag behållt den, men som sagt handlade det om så lite pengar så det är ingenting jag gråter över. Bitcoin känns bara för volatilt för mig, det är inget jag är bekväm att investera i även om teknologin i sig (crypto, blockchain osv) absolut är intressant och har potential.
Sätter även in det som jag fick i retur pant,bästa blev 120 kr till 68k 2 månader snare. Alt coins dock så ganska okända mynt som jag ser att någon kommer göra en P&D på den så man lägger sina 120 på dröm pris taket och väntar.
Stort tack för alla svar och till alla som deltagit i omröstningen! Rätt mäktiga siffror, mycket spännande resultat.
Jag minade ETH i ungefär ett och ett halvt år och konverterade hälften till BTC. Började skatta mest för skojs skull och ifall jag skulle skala upp.
Just nu ligger de bara där, får se vad som händer. Det är inga stora pengar, kanske 10ksek, lite mer än vad den begagnade utrustningen kostade under den period grafikkorten var som dyrast.