Kropp och själ - om sparbeteende

Det har vi väl alla :sweat_smile:

1 gillning

Bra poäng. Det finns undantag där inköp är mycket komplext. Husköp är väl för de flesta det största/viktigaste/svåraste enskilda köpet man gör i sitt liv och bör nog därför ses som en outlier snarare än representativt exempel.

Utan att jag skrev ut det så var min tanke snarare de betydligt vanligare köp man gör.

Eller 90-åringen som “sparat” sedan barnsben mem ändå tyckte att en månadslön över på kontot räckte. Eller var han mångmiljonär på sitt ISK? Det illustrerar ju också vad folk lägger i begreppet spara. Att ha några tusen på ett konto utan att tillföra nya pengar tror jag inte så många i detta forum hade kallat för att “spara hela livet”

2 gillningar

Tack @lilladoktorn för att du delar och för all feedback!

Kom ut ur direktsändningen rätt svettig och smått besviken. Tyckte det hela gick väldigt fort trots programmets 55 minuter och kände att vi fastnade i ett par stickspår som fick för stort utrymme.

Gänget som gör Kropp & Själ är fullblodsproffs men jag slogs ännu en gång hur svårt det är för alla att skapa underhållande och informativ radio för en miljonpublik. Att många hör på forumet uppskattade avsnittet är smickrande, men hoppas att K&S:s mindre ekonomikunniga lyssnare också tog med sig något vettigt.

Pinga gärna om ni vill ha mer “Inside baseball” för hur en sådan här produktion går till :smiley:

4 gillningar