Krypto Bullrun i år

2024
Price on halving day: $64994
Price 150 days later: $65790

2 gillningar

Är ni kvar i de där fortfarande?

2 gillningar

Kan du förklara det här tack.

Innan wallenberg fanns…

1 gillning

Om man extrapolerar senaste två omgångarna så borde det börja dra igång Q4 2024 för att sedan nå en kulmen Q4 2025, jag tror personligen att ett mönster närmre 2017 är mer sannolikt än det vi hade senast 2021.

1 gillning

Som ovan säger hittills har det gått i 4-års cykler. Q4 2024–Q4 2025 borde vi se trevlig avkastning (men också en hel del volatilitet).

Stock-to-Flow pekar på $250K–1.000K
Power Law pekar på $150–$500K
MVRV Z-Score kan va till hjälp för att se när vi närmar oss toppen

Bitcoin har dock inte testats i en lågkonjuktur, depression eller stagflation vilka kan påverka. Även val och krig skapar temporära svängningar. Intressant dock är att vi för första gången har med oss länder och finansiella giganter som Blackrock och Fidelity med på resan.

Det största som talar för att det kommer bli en bull run även denna gång är att global likviditeten är på uppgång vilket brukar ge uppsving för både börsen och krypto. Intressant är att även denna går i 4-års cykler, vilket kan tänkas vara en underliggande faktor utöver halveringen till Bitcoins cykler.

2 gillningar

Det kommer rusa upp inom kort om Trump tar hem valet, anledningen till osäkerheten just nu är att man inväntar valet i USA och är oroliga Harris kan vinna.

Vinner Trump kommer finansmarknaderna jubla och även krypto följa efter, vinner Harris kommer vi med tiden gå in i en ekonomisk härdsmälta vilket kommer även få kraftigt bakslag på Sverige och vår återhämtning.

Harris står som känt för alla insatta att driva en marxistisk ideologi och vill straffa företagen med högre skatter och ett motstånd speciellt mot krypto

Tiden får visa.

6 gillningar

“alla insatta” :roll_eyes: :man_facepalming:

Detta är samma trams man ser från “an-cap” Bitcoiners på X, som även dem inte vet vad Marxism betyder. Om du faktiskt kollar data på detta så ser du att underskottet i USAs statsbudget ökat mer under Republikanska presidenter jämfört med Demokratiska, iaf sedan Reagan. Trump exploderade statsskulden med sänka skatter, och det är högre sannolikhet att han kommer öka den mer än Harris hade, skulle han vinna.

Harris har bara föreslagit att återgå till samma skattenivåer de hade innan Trump, dvs inget konstigt.

9 gillningar

Den här tråden gjorde mig intresserad av finansiella derivat. Vilket BTC bear cert är bäst?

3 gillningar

Titta på minifuture eller turbowarranter istället, med rejält med häv så du känner fartvinden och tupén blåser av!

8 gillningar

Köp och HODL!

1 gillning

Det här låter som något för mig! 20x hävstång verkar rimligt.

4 gillningar

Jag har noterat att många “insatta” har en väldigt diffus uppfattning om hur begreppen marxism och kommunism är definierade.

9 gillningar

Weekly ser fett bullish ut :rocket:.

4 gillningar

Internet var också en fluga en gång i tiden

Hur gick det med din blankning? Hoppas du bara skojade, för det är väldigt riskabelt att betta mot bitcoin.

För övrigt var det lite kul att gå in här och läsa här efter att bull run blev ett faktum.

Personligen har jag mycket av portföljen i Bitcoin, och den näst största positionen i Microstrategy, pga positionerna växt så mycket snabbare än allt annat.
Skulle egentligen behöva balansera om, men det skulle frångå den tidigare planen.

Som vanligt börjar det pratas om att det är annorlunda nu - the super cycle is here! :slight_smile:

Det finns lite fundamenta som talar för att det inte blir en lika djup svacka nästa gång. Men frågan är om det inte blir panik igen när alla nya spelare verkligen får känna på vad riskpatit är på nedsidan.

Hittade en rolig meme på vad jag personligen tror på

3 gillningar

Ja, försökte bara vara rolig. Jag blankar normalt inte, och inte heller den här gången.

1 gillning

XRP, någon mer som äger? Positiv utveckling.

Senaste veckans pump förändrar inte den sju år långa nedåttrenden.

2 gillningar

finns viss fundamenta som ändrats senaste tiden vad gäller krypto? till kryptos fördel?