hej,
Tror nån på kryto Bullrun i år, det verkar som det blir ingen i år, eller vad tycker ni andra?
hej,
Tror nån på kryto Bullrun i år, det verkar som det blir ingen i år, eller vad tycker ni andra?
Jag vet!
Det kommer gå upp, eller ner, eller i sidled!
Är lite ironisk, själv håller jag mig hellre till investerande än spekulationer. Men gillar min Eurojackpot rad.
Men ingen kan förutsäga framtiden, men gissa kan vi alla!
Varför tror du inte det blir någon Bullrun just i år?
Historiskt sett har det börjat öka rejält i oktober och peakat November-Januari, men det är ju ingen garanti att de är samma sak i år.
Krypto är fortfarande inte användbart så nej.
Är inte året snart slut?
Bitcoin ser ut att vara upp närmare 50% YTD, bulligt värre enligt mig.
på grund av alla oroligheter i hela världen
Priset har utvecklats enligt en potenslag i ca 15 år. Sannolikt kommer det fortsätta. Angående bull eller inte så har vi en fin setup med flera månaders konsolidering efter ETF-uppgången i början på året. Men den förväntas börja nu i oktober eller november, och sedan toppa i Q4 2025 nånstans runt $200-$250k (igen, enligt potenslagen nedan).
Om den kommer i år, eller under 2025 spelar mindre roll, bara fortsätta med DCA övertid. Tills graferna för BTC visar på annat
Passa på att köpa NFT:er nu när det är billigt!
En motfråga, när har världen inte haft oroligheter?
inte lika mycket som nu i den moderna tider.
menar du att en är sen i år??
Tips, lyssna på lite historiepoddar om århundradena innan industrialiseringen.
Någon anledning att du behöver att bull perioden startar Q4?
Killer app för Bitcoin har hittills varit “ta med pengar ut ur Kina när du flyr från Xi Jinping”. Så visst går det att använda till något. Vi i Sverige tenderar att glömma bort att även om Sverige avskaffade sina valutakontroller för några decennier sedan så har många människor fortfarande sina pengar och företag inlåsta i en starkt statligt kontrollerad ekonomi med rigorösa valutakontroller.
Nä, hurså? Har historiskt sett påbörjats ett antal månader efter halveringen, men är ingen exakt vetenskap såklart.
Beror väl lite vad man anser en värdig bullrun vara. Men utöver makroekonomiska faktorer, så tror jag USA:s presidentval kommer ha rätt stor inverkan.
Som det tidigare påtalats så är det Q4 i 4 års cykeln som det smällt till historiskt.
Så går vi sidledes resten av året, så finns det enligt mig anledning att bli orolig även på längre sikt.
Vi har i så fall brutit flera av de tekniskt positiva grafer, som vi lutar oss mot.
Även om man i varje cykel tänker att “denna gången är det annorlunda” så är ju denna cykel den första cykeln i högräntemiljö.
Vilken tenderar att missgynna högriskare, där krypto fortfarande ligger på topplistan.
Med det sagt så ser jag det som ganska sannolikt att vi brutit både ath och kanske även 80k på bitcoin (ser bitcoin som index för krypto) innan året är slut.
Men tyvärr så ser jag lika lite trovärdighet i de som pratar om 250k - 1 milj. dollar denna bullrunnen (aka moonboys) som de som, utan att ha någon som helst insikt eller förståelse, är konstant negativa/rädda.
Personligen så hoppar jag ut stegvis vid 80k, 100k, 120k & 150k.
Large cap altsen viktar jag ner vid förra cykelns ath och låter resten rida.
Riktigt tråkigt att vad man tror eller vad man känner inte kan påverka priser uppåt
Bitcoin korrelerar ungefär 50% med övriga marknaden, så funkar bra som diversifiering. Har även rätt bra risk reward.
Så fortsätt spara över tid med en andel av portföljen, hur stor andel beror på hur stor risk du vill ha totalt. Sedan hjälper ombalansering till med att ta beslut om när de är dags att köpa eller sälja.
Men eftersom de är kul att spekulera, så tror jag Bitcoin ska ner ca 30% kortsiktigt, nått man får vara beredd på när volatiliteten är uppåt 70%