LF globals avkastning 2025?

Fear and greed-index är på fear så fler tänker nog som du ändå. Dock brukar detta historiskt kunna indikera bra köpläge. Men vad vet man…

1 gillning

LF Global står idag på -10,49% YTD… Så bara +38,5%-enheter kvar för att landa på +28% i år :joy:

3 gillningar

Mot Saturnus! :partying_face::ringer_planet:

Tydligare har den sjukt många rika månar med! :crescent_moon:

1 gillning

Året är 2025, så jag tog Google slumptalsgenerator mellan 1-25 och tryckte 25 gånger.

Fick 11.

+11%.

Där har ni det.

1 gillning

Hur gick den förra gången Trumpeten var president? :trumpet:

Han vill inte att börsen ska gå dåligt så på sikt kommer han i den mån han kan ta beslut som gör så att börsen går bra, tror jag.

Jag tror på + men kanske inte mer än några procent. Om det hjälper kan jag annars säga +28%!

1 gillning

Trumpetens företag kånkar 1 efter 1, hans “mån” är inte effektiv för fem öre :joy: Känns inte alls positivt att en gubbe som helt labil, som haft 6 företag som kånkat, ska fixa börsen.

Han har vänner som vill att det ska gå bra.

Han fixade ju börsen förra mandatperioden

1 gillning

Nu när 3/4 passerat av året så är det kanske dags att revidera… ääääeh KOM IGEN NU LF GLOBAL!!

-1,29% i år säger Avanza i skrivande stund.

Double or nothing? :wink:

Nån som har lite statistik på hur många nya globala indexfonder som startats de senaste 10 åren? Är det en global trend? Hur har kapitalflödet sett ut? Jag gissar mer, mer och ännu mer? Har det stannat upp lite med flödena till just dessa fonder eller fortsätter det? Måste handla om gigantiska summor

Hur många såna fonder finns det totalt över hela jorden egentligen? Flera hundra? Har dom snarlika portföljer allihop? Dvs jagar dom exakt samma aktier allihop? 65% usa, rätt mycket m7 och sen lite annat

Bra initiativ till en ny forumtråd, om du inte hittar något när du söker bland befintliga diskussionstrådar.

2 gillningar

Tack. Det är verkligen en fråga jag börjat fundera en hel del på.

Ge det ett par år. :blush:

:sloth::sailboat::euro_banknote:

1 gillning

Ja, så går det förstås att tänka om allt. Men det tar bort lite av det roliga med att gissa avkastningen 2025 :wink:

Och du gissade ju också +28% Melwa!

Nyckelordet. Ingen sitter med en fungerande spåkula.

Men än så länge ligger jag sjukt mycket över vad jag själv stoppat in. Så kräftgång i år påverkar inte min vardag idag.

Ja, Det är ju hela poängen med tråden!

…och att du (och jag, och alla andra som oseriöst besvarade TS) i dag är 29,29% ifrån det korrekta svaret. Vi får se om det slutar bättre eller sämre :smiley:

Jag följde med i kören av skämtgissande, för 99.9% av gångerna så gissar man fel.

Men det är ändå kul att gissa.

Sen, vem vet, någon kanske uppfinner en tidsmaskin och ändrar om hela året, till det bättre. :crossed_fingers: