Löneavstående - Flytta från Folksam till SPP?

Företaget jag jobbat åt har under många år avsatt pengar till något som kallas Löneavstående hos Folksam. Under 2023 eller sent 2022 bytte dom till SPP. Vi anställda fick möjlighet att flytta över pengarna från Folksam till SPP. Jag gjorde inte det så nu har jag pengar både hos Folksam och SPP. Inga nya pengar sätts in till Folksam utan allt går till SPP.

Är det någon någon fördel att ha allt hos SPP? Fondutbudet är inte gigantiskt hos någon av dom. Jag valde en Storebrand fond hos SPP som kändes bra. Har Swedbank fond hos Folksam som har gått skapligt men med lite högre avgift.

Hos Folksam är aktuellt belopp nästan 1,1 miljon. Hos SPP har jag ca 60000kr.
Företaget sätter in 680kr i månaden och det ökar för varje år. Jag byter innestående komptimmar en gång per år till pensionssparandet. 2023 blev det ca 42000kr och 2021 123000kr. I år tänkte jag även ta ut några semesterdagar så det blir uppåt 100000kr. Fyller snart 41år.

Önskar några kloka tankar angående flytta pengarna eller stanna kvar hos Folksam.