Glass. Bra glass! MYCKET GLASS!
Betala av på portföljkrediten:((
Sugen på lifco lagerkrantz o addtech men vet inte om det är läge just nu. jag har lite ångest för företag med höga värderigar med hmmm men brakar det till så skall jag nog köpa lite
Månadssparandet tuffar på som vanligt i ur o skur…
80% Avanza Global
10% Avanza E.M
10% PLUS Allabolag Sverige
Tesla 25, Nvidia 25, BTC 25, SOL 25
Stor del Avanza Global
Viss del Avanza EM
Liten del Avanza Zero
Köper varje månad Länsförsäkringar Global Index och PLUS Allabolag Sverige index, lägger undan just nu 7000 kr i månaden, började från början så lite som 500 kr i månaden, är just nu plus med ca 43 tusen kronor och det går bara fortare upp ju mer tiden går och det är nice.
Jag är inte så intresserad av aktier eller annat så Indexfonder funkar perfekt för mig.
Ingen Sverige index?
En tredjedel indexfonder, en tredjedel till allvädersportfölj, och funderar att lägga den sista tredjedelen på Virtune Crypto Top10 Index SEK.
Bra investering!! Vad är bra val enligt dig???
Bor i Tyskland. Finns väldigt många gelaterior här drivna av “äkta Italienare”. Finns mycket hit eller miss, men jag har några goto som har färsk tillverkad, ingen isig skit, gudomlig slät och fin glass. Kör oftast på mörk choklad, pistasch, kaffe eller ren vanilj (pröva!, riktig vanilj är helt gudomlig). En eller två kulor då jag försöker passa magen :).
Tänk om jag kunde veta… köpte en för mig stor post i februari i år (4500st) och det har varit bra, men då var den ju sjukt billig.
Jag skickar in en slant i Eric B denna månaden oxå men inte mer än 30-40 stycken
Då blir det såhär på Onsdag:
40% LF Global
40% Lysa 100/0
20% Blandat (BRK.B, Pareto, SHB, BNS, Realty Income REIT, BTC, Eric B, …)
Tack för all bra och kul input
Fondo - DNB Global Indeks S 0,11% i avgift. 100%
Sverigeindex, ingår ju i globalfonder så länge som Sverige befinner sig på globen.
Jsg köper Avanza Global, DNB Global Indeks samt Nordnet 125.
Jag suktar efter en Omega seamaster klocka (oklart vilken modell ännu). Men, det blir med största sannolikhet det gamla vanliga LF global index
1% typ, så sanning med modifikation. Köp en sverigefond om du vill ha exponering mot svenska aktier, man är bra naiv om man nöjer sig med den lilla pissen globalfonder har.
Vanilj är svårslaget!! Eller mörk choklad
Mycket viktig investering
Funderar på att lägga några extra tusenlappar på Amf småbolagsfond, utöver vanliga månadssparandet.