Vi ser stora ras i flera bolag, och nu finns många möjligheter till fina investeringar i enskilda aktier. Fortsätter ni med fonder eller ni kryddar med några enskilda aktier?
100% LF Global indexnära då får jag 1420 st aktier på en gång
. Kryddor använder jag till maten istället det är där de hör till i vanliga fall ![]()
.
Här har jag beviset ![]()
Senaste köp förutom månadsspar LYSA var XACTHDIV.
Köper också mer av index fonder och Lysa aktiefonder. Tror det är ännu svårare att välja rätt aktier nu. Vill inte ha den bolagsrisken.
Ser gott ut på bilden, är det Björn-gryta?
Björn? Nä, lax är det väl?
I stort sett bara månadsspar i IUSQ och IUSN.
Lite Investor har jag också köpt på sistonde, delvis pga valutaspekulation.
Lax i dill/citron sås men gillar lite extra stekt i ugnen
. Lagom mycket krydda 
Tänkte med tanke på rådande marknad passade björn bra 
Nå, björnar äter väl lax va?
Så tänkte jag också 
. Nu kan ni återgå till billiga aktie köp förslaget. 
Fyller på i Handelsbanken och Astra Zeneca i dipparna.
Åt exakt samma idag! Lax med citron/dillsås idag med potatis och ärtor
är vi i synk Jacke? Vad ska du äta imorgon?
För att svara på frågan så fortsätter jag med indexfonder och köper så många aktier genom dessa som möjligt varje månad.
Inga enskilda aktier.
Vi får se. Det blir väl dyrt äta lax varje dag eller hur
?
Det behövs nog en helt egen “Vad åt du idag” tråd för det här…
(Jag åt rester från en korv stroganoff idag, fast med HK Sininen Lenkki® Perinteinen istället för falukorv som inte finns här.)
Dyrt?
Lax = Havets falukorv
Så kan man tycka med haha. Allt är relativt
.Men med en vanlig arbetar lön blir genast allt mycket dyrare ![]()
. Inte minst när mat priserna rusar upp i höjden nästan varje dag
Jag brukar äta lodjurssadel och pocherad delfin jag, det viktiga är ju att det är dyrt.
![]()
Haha måste vara den mest off-topic tråd jag läst. Vilka aktier köper du just nu = vilken mat äter du just nu.
Jag avvaktar lite men sugen på Tesla och Google, båda ok PEG.
Castellum ser billig ut.
Hahah. Det märks att de flesta inte är ett fan av enskilda aktier här. Men det är kul när man kommer in på andra saker. Då är det inte så seriöst, och det ska det inte vara här i livet i heller. Kul och seriöst går knappast ihop 
Jag har stor andel aktier. Och det är den delen som gått ner mest i år. Fonderna har klarat sig bättre.
Jag köper fonder och aktier, kontinuerligt. Typ varje vecka.
Senaste tiden har jag plockat på mig lite fastighetsbolag, bland annat preffar. Stor risk då de kan falla ännu mer när räntorna fortsätter uppåt.
Funderar samtidigt vilka andra bolag jag kan fylla på. Verkstadsbolag har också tagit rejält med stryk.
Bland fonder köper jag Sverigeindex, investmentbolag och globalt index.