Hej!
Jag bara undrar vad ni har i er lekhink under 2026?
För egen del så börjar jag året med lite guld, gruvor och SAAB.
Väl mött!
Hej!
Jag bara undrar vad ni har i er lekhink under 2026?
För egen del så börjar jag året med lite guld, gruvor och SAAB.
Väl mött!
Jag har Coffee Stain Studios i lekhinken. Endast för att jag älskat Valheim spelet och hoppas de gör fler riktigt bra.
SAABs värdering är galen. Inte mycket för att spekulera, men skulle världen inte gå mot oroligare tider hade jag handlat ett bearcertifikat på studs.
Jag gillar defensiva upplägg som klarar mer än ett år utan ändringar så har en del Novo Nordisk. I övrigt mestadels investmentbolag och ett gäng banker. Bitcoin har faktiskt också en plats.
Avanza Emerging Markets + Handelsbanken Globala Småbolag
Vad har du köpt för guld och gruvor? ![]()
Lundin Mining (LUMI) och Lundin Gold (LUG)!
Vad tror ni om det? ![]()
Sedan tidigare:
Hernö Gin
Nytt 2026:
Betsson
DNB Global Indeks
Viscaria 75%
Nokian Tyres 12%
Nibe 3%
Jag har lite Ovzon. Det är ett intressant svenskt rymd/satellitbolag.
Vi har valt att investera i Alphabet. Tycker de har en helt annan ställning jämfört med resterande AI hypade bolag. De har följande uppsidor enligt mig:
Tycker google har tagit ett stort steg före både Amazon och Microsoft senaste tiden och de konkurrerar samtidigt väldigt bra mot Antrophic och OpenAi. Utöver de har de lyckats köpa Windsurf och ska konkurrera mot Cursor & Claude code vilket också är väldigt intressant.
Ett par svenska aktier med personliga anknytningar till mitt liv och sen räknar jag med min fasta Eurojackpot-rad till lekhinken.
Passar mig och kommer hålla även innehavet i lekhinken fram till pension. Ska bli spännande att se hur det går. ![]()
Grail Inc, upp drygt 7% idag och upp 350% sedan jag köpte för mindre än ett år sen. Min bästa investering någonsin tror jag. Tyvärr sitter jag fast i den pga kapitalvinstskatter om jag säljer…
Sedan guld förstås. Upp över 2% idag där också.
Jag har haft rejäl tur med min lekhink senaste året. Men jag glömde iofs att nämna AMEX som jag också har. Ner över 4% idag tack vare en tweet från presidenten om att cappa räntor på 10%…
Edit: har lite NVDA också som jag sitter fast i pga skatt om jag säljer.
jag har ingen lekhink för tillfället men bitcoin verkar intressant just nu och för långsikta portföljen treasury bonds
men kör nog på som vanligt, det vill säga indexfond + kort räntefond.
Klarna
köpte på botten en bit efter lanseringen. Gick in med en ganska stor summa och är en otroligt spännande långsiktig chansning. ![]()
Bitcoin och andra mindre kryptovalutor
Råmaterial och hälsovård/medicin.
AIK Fotboll B. Utvecklingen har varit lika illa som spelet på plan för vår kära klubb de senaste åren men utgör nog inte mer än 0,2% av min portfölj.
Hernö Gin som någon skrev ovan var ett kul tips, kanske får bli nästa 0,2%. Finns det andra svenska småskaliga, hantverksmässiga sprittillverkare att köpa?
Jag köpte tyvärr vid introduktionen, bara ner 60 %…
Jag har lite för mycket Novo Nordisk.
Då är vi två, men jag känner att det löser sig på sikt. Finns långt sämre båtar.