Lönen närmar sig - vad köper jag?

Förra sparmånaden gick till ett barns bröllop men nu är det dax på börsen igen men jag är rådvill.
Vad köper ni denna månad?
Jag hoppas det går upp i allmänhet så funderar på min Lysa 70/30 men är mottaglig för medium risk tips på avanza oxå :slight_smile:

Tankat massa Ericsson i år men tänker hålla med dom nu, tror på mer potential men stor övervikt hos mig.

Vad tänker ni köpa in er på när lönens överskott ska sparas undan?

Vi ska byta till att månadsspara i WEBN (årsavgift 0,07%) från att tidigare ha använt SPYI (årsavgift 0,17%).

3 gillningar

Köper samma som förra månaden. Lf global och Robur Access global. :blush:

:sloth::sailboat::moneybag:

9 gillningar

Att slippa betala ränta på kreditkortet.
Hemförsäkring.
Domänen, ett år till.

:crazy_face:

Hade det varit aktuellt med fonder hade jag nog skyfflat in lite mer i investmentbolag, nu när räntorna går ner och investeringsviljan månne ökar, annars globalindex.

2 gillningar

Månadsparar enligt globala barnportföljen som vanligt. :innocent:

2 gillningar

LF global index. Som vanligt.

2 gillningar

Lysa automatiskt.

5 gillningar

Får jag fråga om balansering på Lysa?
Jag har 3 konto där:
100% Aktie
70/30
50/50

Kanske flytta till ett 75/25 är vettigt… och köra där… kanske med LF Global som komplement fast jag vet inte varför…

Ja, alltså - har du lika mycket på alla tre konton är de samma som ett konto med 75/25. Resten är bara mental bokföring som det heter.

90/10 nu men det beror på unika faktorer för mig. Någon med mer normal ekonomi i min ålder och situation bord eha 100/0.

1 gillning

Storebrand Gobal plus A &
Storebrand Sverige plus A

2 gillningar

Eftersom jag inte vet vilken/vilka jag egentligen bör satsa på/utesluta, så blir det fortsatt:
Länsförsäkringar global, Spiltan globalfond (onödigt dyr, ja) och Lysa.

1 gillning

Om du vet att Ericsson kommer att överprestera jämfört med globalt index så tycker jag att du skall köpa Ericsson

LF Global Index som vanligt. Sen så fyller jag på sparkonto som vanligt till nya resor nästa år.

2 gillningar

10% Avanza 100
10% Avanza Auto 6
40% Handelsbanken Develop M. Index
40% Storebrand Global All Countries

ETF på Bitcoin.

3 gillningar

LF global
Plus alla bolag Sverige
Spiltan investment

2 gillningar

Restaurangbesök med sambon och Ben and Jerry’s glass till en filmkväll ihop.
Jag investerar överskottet på relationen denna månad :smiling_face:

7 gillningar

Samma som varje månad. 10 000 in på LF global index.

3 gillningar

Månadssparar i

• Lysa
  • Några fonder på SAVR (Spiltan Aktiefond Småland, Proethos, AuAg Precious Green, AMF Småbolag, Storebrand Global Solutions, BMC Global Select)
  • Några investmentbolag