Lysa - nya fonder

Lysa Aktier E dök upp för ett tag sedan (ställde till det så jag fick paniklaga Lysakoll, det var så jag blev uppmärksammad på det :laughing:).

Och nu har fler spännande fonder dykt upp: Lysa Räntor Kort B (har funnits ett tag), Lysa Global Fixed Income D som handlas i EUR och verkar vara fixerad till 10 EUR, som sagt Lysa Aktier E som handlas i EUR och Lysa Aktier D som handlas i DKK…

Kom igen @OscarLysa, don’t leave us hanging… :slight_smile:

1 gillning

De skulle ju expandera till grannländer, säkert därför?

1 gillning

Vad är Lysakoll för något? :thinking:

Klicka på länken i första inlägget, och klicka sedan längst ner “Om Lysakoll”.

TLDR; Appen låter dig bl.a. få en “realtids-uppskattning” hur Lysas fonder och dina ev. konton går.

Ja, det är troligtvis så. Men vi kan ju hoppas att det är något mer spännande: valutadiversifiering, balansering mot sparkonto? :slight_smile:

Handlar om expansion till Finland och Danmark. Finland på grund av EUR och Danmark för DKK.

1 gillning

Jag ser framemot att se hur det blir i detalj!
Avsaknaden av ISK ger lite annorlunda utmaningar tänker jag.

Va roligt att du hittat några av våra projekt som vi jobbar på. Det är som alltid full fart på Lysa och vi har mycket på gång som vi hoppas på att kunna kommunicera i våra vanliga kanaler så snart som möjligt.

3 gillningar

Det är spännande med vilken skillnad det kommer bli i fondutbudet i de olika länderna! I Sverige har vi ju runt 20% home bias mot svenska aktier. I Danmark (eller var de nu expanderar) lär de ju rimligen ha 20% danska aktier. Det blir intressant att se skillnad i avkastning!