Hej - som ämnet antyder - finns det nån sådan svensk börsmäklare - och ännu bättre - med ISK / KF? Hos vilken man kan handla i fraktioner(%) av aktier / ETC, ETF - jag har inte sett nån som erbjuder detta trots det är “vanligt” eller åtminstone förekommande hos internationella aktörer.
Nordnet har en del certifikat som gör att man kan få exponering mot vissa aktier utan att behöva köpa hela antal, vissa av dessa finns även på Avanza: Certifikat - Nordnet Markets | Nordnet.
T.ex.
Jag vet inte om jag skulle rekommendera dom för långsiktiga investeringar, men bra om man i t.ex. lekhinken vill spekulera på kort sikt utan att behöva lägga 33 000 kr i EN Amazon-aktie.
tack för input. dock tänkte jag mer som en mäklare som erbjuder fraktioner av det faktiska värdepappret - som tex 4GLD eller andra som tex. en ETF som EUNL/iShares Core MSCI World UCITS ETF
Men det kanske inte finns att tillgå som svensk.
Edit: det kunde såklart handla om vanliga papper som AAPL, GOOGL etc. men då att inte köpa någon tracker men direkt köpa en fraktion av den faktiska aktie. Kanske en bra affärsidé nån. First mover