Månadssparande i guld?

Hej,

Först av allt, tack för en mkt bra blogg!
Jag gillar idén att sprida riskerna genom att investera i guld.
Jag följde rådet att sälja av Pacific Precious.
Jag har mitt sparande på Avanza men förstår att där inte längre finns något bra alternativ. Jag har öppnat ett konto hos Nordnet men som jag förstår det kan jag inte starta ett månadssparande till ETFS Physical Swiss Gold (GZUR)

Det kanske är superenkelt men jag förstå inte och hade uppskattat en steg för steg guide hur jag börjar månadsspara i guld om möjligt?

Tack snälla
/Martin

Om du inte ska betala för mycket i courtage behöver du köpa för sådär 3600 kr åt gången. Jag skulle månadsspara i någon fond eller spara på ett konto och sedan köpa när jag fått ihop tillräcklig summa.

Hej ML
Tack för ditt snabba svar! Det var så snabbt så att jag inte hann få någon notifikation om det.

Det guld jag tänkte spara är det som rekommenderas på bloggen
ETFS Physical Swiss Gold (GZUR)
ETFS Physical Gold (VZUR)
Xetra Gold (4GLD)

Men menar du att även dessa 3 har så högt courtage att jag måste investera minst 3600 kr/mån?

Tack igen

Hej Martin!

ETF:er ska gå att månadsspara via Nordnet, testa via denna länken om du hittar!
Om du inte vill lägga upp en månadssparande så kan du även under öppettiderna för börsen gå in manuellt och köpa, men akta dig för courtage som kan vara lite högre när du handlar med dessa produkter!

Hej Robin,
Tack för ditt svar och hjälp!

Tyvärr kvarstår mitt problem då jag i länken som du skickade inte får upp någon av de tre i sökrutan.
ETFS Physical Swiss Gold (GZUR)
ETFS Physical Gold (VZUR)
Xetra Gold (4GLD)

När jag läser på Sharpeville förstår jag att det saknas emittent?

Tack för hjälpen
/Martin

Jag vill också gärna köra Xetra Gold i månadsspar på Nordnet men icke. Är det inte möjligt alltså?