Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Northmill banken gällande fasträntekonto… storbankerna har sänkt sparräntan …vill flytta till Northmill banken…tacksam för tankar om detta
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Northmill banken gällande fasträntekonto… storbankerna har sänkt sparräntan …vill flytta till Northmill banken…tacksam för tankar om detta
Tja, funkar bra. En nackdel är att man inte kan ta ut i förtid som vissa andra fasträntekonton.
En fördel med Northmills (rörliga) sparkonto är å andra sidan att man kan sätta in och ta ut med swish så överföringen sker direkt, om man går via deras personkonto.
Funkar bra, har haft sparande där länge.
Jag gillar att man kan göra automatiska överföringar varje månad. En del av nishbankerna har inte den möjligheten utan man ska hålla på med bankgiro och referensnummer. Varit helt smärtfritt för mig att ha konto där.
Jag har haft Northmill länge och det funkar bra. Hur länge vill du binda dig? Om du vill binda dig 6 månader så har Bluestep 4,41% ränta.
Fungerar kanon. Har både rörligt konto och fasträntekonto.
Vilka banker har du dina sparpengar på i nuläget? Sprider du ut digt kapital hos flera olika banker,/institut eller flyttar du qllt till det som har bäst ränta för stunden,?
Jag har fasta sparkonton på Bluestep. Rörliga sparkonton på Pra spar och Froda. Utöver det har jag kvar ca 200 kr på många rörliga sparkonton för att ha de aktiva.
Hur håller du koll på alla dina konton? Använder du någon app som kan överblicka allt?
Nej jag har bara lagt till bokmärken på de som inte har appar och appar där det finns. Har inget samlat.
Jag hade helt missat bluestep 4.4% vid 6 mån bindning. Det är nog i längsta laget men om räntan flaggas för fler sänkningar blir jag tvungen binda den
Tyvärr har det gått några månader sedan dess så nu erbjuder de inte lika bra. 6 månader erbjuder Multitude högst på 3,90% och du måste själv lägga in det i deklarationen. Enklare då att ta lite lägre 3,80% på Aros eller Serafim då de rapporterar till Skatteverket och drar skatt.
Vore inte Resurs bättre på 3.85?
Resurs är bra. Menar du rörligt sparkonto eller bundet?
har för mig resurs erbjuder 3.85% på rörligt sparkonto men har läst någonstans att de har uttagsavgifter. Hoppas det inte gäller deras rörliga konto. Lyssnade på ett gammalt rika tillammans poddavsnitt om sparkonton år 2018. Där sa Jan att han inte helt litar på insättningsgarantin eftersom det är en överenskommelse och om det uppstår en kris kan de göra en ny överenskommelse. Han lyfte fram Collector som säkrare än nischbankerna. Jag såg att Marginalen bank har 3.25% och de har även en app. Alt Northmill som har app och 3.5%. Avida och Resurs ligger något högre på 3.85%. Men att sätta in en mille på sparkonto med ränta känns lite overkill. Kanske borde ta mer risk och köpa in mig mer i globala indexfonder så jag får en bättre avkastning över tid. Dock det klassiska dilemmat med att en börskrasch verkar hänga i luften och börsen är övervärderad. Vill inte råka gå all in på toppen. Kan ju ta 10 år innan börsen återhämtar sig igen om det vill sig illa
Inga avgifter på rörligt sparkonto på Resurs. Dela upp pengarna på de som har hög ränta skulle jag ha gjort så länge tills du bestämmer dig för globala indexfonder.