Rewzen
14 Oktober 2024 10:28
1
Hej, såg att det finns ännu en fondrobot, några från Chalmers som gjort den tillsammans - Sigmastocks: Sigmastocks tar hand om aktiesparandet åt dig
Är inte kund själv och tjänar heller inget på att skriva detta, blev mer nyfiken ifall någon har erfarenhet av detta bolag eller känner till dem mer än jag gör? Hur skiljer de sig från Opti /Lysa /Global indexfond med mera?
Kul och viktigt med nya aktörer, tror företaget är yngre än 5 år, hjälper ju till att hålla konkurrensen.
Nightowl
(Nightowl)
14 Oktober 2024 10:52
2
De är inte speciellt nya. Finns en del trådar.
Bl.a.
Hej
Jag är ny här på forumet även om jag följt rika tillsammans av och till ett par år. Hoppas jag valde rätt kategori (Fondrobotar) för min fråga nedan, annars får ni gärna tillrättavisa mig!
Finns någon här som har åsikter om Sigmastocks? Jag har använt deras första tjänst sedan den startade men då den kräver en del manuellt arbete så är jag nu sugen på att testa den nya som är mer eller mindre automatisk (som en Fondrobot förutom att den huvudsakligen köper aktier istället för fonder). Vad …
Personligen är jag inte speciellt imponerad.
1 gillning
Rewzen
14 Oktober 2024 11:19
3
Blev nyfiken hur det gått för dem senaste 5 åren, finns den informationen eller göms all information kring deras historiska avkastning?
LF global index är ju upp ungefär 100% på fem år, hur går det för Sigmastocks då jämförelsevis?