Nybörjare, satsa allt på LYSA ?

Hejsan,Jag har länge velat investera mina pengar och ta tag i min ekonomi men det har aldrig blivit av.
Efter ha läst boken \vägen till din första miljon \ med Tobias Schildfat så har jag blivit väldigt intresserad av att bygga min egen pengamaskin, samt bli ekonomisk oberoende en vacker dag.
Har dock blivit snurrig av allt som har med välja rätt aktier, fonder osv.
Jag har tänkt börja med att lägga in ungefär 40.000-50.000 tusen och sedan varje månad pumpa in så mycket pengar jag kan (för att så snabbt som möjligt nå fram till mitt mål, vilket framgår i boken)
Då jag har ett väldigt välbetald jobb så kommer det att vara en summa på ungefär 20.000 -25.000 tusen i månaden som jag kommer kunna pumpa in i min pengamaskin.
Har kollat lite på Lysas hemsida och tänkte köra 90% aktier och 10 % räntor.
Är detta dumt att göra?
Något annat jag tänkt är om man ska istället ska dela upp så man lägger 10 tusen varje månad fördelat på dom 5 största investmentbolagen sen resterande 10 tusen hos Lysa varje månad.
Har väldigt lite koll och tyvärr finns inte tiden för att lära mig så pass mycket så jag \vågar\ lägga in så pass mycket pengar varje månad på aktier jag inte har så mycket koll på.
Tacksam för all hjälp jag kan få Mvh Nybörjare