Hej alla vänliga själar där ute.
Jag kommer från och med i morgon att strukturera upp min ekonomi enligt fyra hinkarprincipen som jag tycker verkar vara helt fenomenal.
Jag stöter dock på ett litet hinder som jag hoppas kunna få lite hjälp med.
När jag är inne och tittar på fyrahinkarprincipen så ser jag att i mellanhinken så skulle man t.ex kunna använda nybörjarportföljen, och i den passiva hinken skulle man kunna använda globala barnportföljen. Detta tyckte jag lät bra, så jag gick in och kikade på vad respektive portfölj hade för innehav och fastnade då för de avancerade varianterna med 20 fonder.
Sedan snubblar jag helt random in på ombalanseringen 2020 och ser då information om ombalansering av dessa två portföljer. Men i det här avsnittet så finns det endast ca 7-10 fonder i portföljerna.
Vilken uppdelning av portföljerna tycker ni att jag ska välja? Den som finns i ombalanseringsstycket, där portföljerna har ca 7-10 fonder i, eller den uppdelningen där det finns ca 20 fonder i varje portfölj.
Känner mig en aning förvirrad, och skulle bli så glad om någon kunde kasta lite ljus över detta. Tack så hemskt mycket på förhand!