Oberoende rådgivare för hushållets investering

Hej,
Jag kan så himla lite om ekonomi. Men ska nu investera lite pengar som kommit i min ägo plus se över fonder som jag har i en dyr bank och eventuellt flytta dem. Jag behöver råd och stöd av en oberoende rådgivare, som kan hjälpa mig att förstå ganska enkla saker. För hur ska jag göra och tänka kring att avsluta och flytta fonder med mera. När jag får råd på nätet , säger alla “att bara gör så här” och kommer med massor av smarta tips. Men jag fattar inte alla turer och vad som är bra och inte. Hur hittar jag en oberoende rådgivare med gott renommé? Jag avser att betala för tjänsten, så vill ha någon som tar betalt per timme.

Det är bra att lära dig grunderna, så du kan ha ett givande samtal med rådgivaren. Det finns mycket bra material här:

1 gillning

Gör det enkelt för dig själv och köp index fonder bara. Du hittar nog ingen bättre rådgivare än denna person: Yahooist Teil der Yahoo Markenfamilie

1 gillning

Jag tror inte det är i synk med vad TS söker eller hennes förförståelse i ämnet. Hon skriver uttryckligen att sådana svar inte hjälper:

Då kan man nog spendera en helkväll på forumet och få det på sitt eget modersmål och konkreta tips om fonder, banker och villkor, men nu frågade ju TS om oberoende rådgivare som hon var redo att betala för tjänsten.

1 gillning