Önskan om kapitalförsäkring för privatpersoner hos LYSA

Hej. Var i kontakt med lysas kundtjänst. Jag la en önskan att de ska införa kapitalförsäkring för barnspar. Alltså en som man kan skriva förmånstagare på, väldigt bra för oss som inte är gifta. Lysas svar nedan.

Hej Andreas!

Tack för ditt meddelande!

Jag tar absolut med mig din önskan om Kapitalförsäkring vidare.

I dagsläget erbjuder vi endast ISK, men skulle efterfrågan bli hög kommer vi natruligtvis se över möjligheterna för även kapitalförsäkring.

Jag tänker att om det finns fler av er här inne som önskar samma sak så dra iväg ett Mail till deras kundtjänst. Och för er som inte önskar detta, dra iväg ett Mail ni också.

Tack på förhand.

En attack är inte nödvändig.
Finns representanter på forumet:

@OscarLysa
@Lysa.Kundservice
@Lysa

Intresserade kanske kan fortsätta skriva i denna tråden så är jag säker på att Lysa följer den tills vidare.

2 gillningar

Jag skulle gissa att det ligger lite utanför LYSAs område. De har ju efter mångt och mycket ordnat kapitalförsäkringar via Futur för oss på företagssidan. Men det tog ett år för Futur att digitalisera sin process. Så min gissning är att LYSA gärna hade infört KF ganska snabbt om det vore fullt inom deras kontroll.

Vet nämligen hur krångligt det är att öppna en kapitalförsäkring i vanliga fall utanför Avanza / Nordnet. :man_facepalming:

Kan bara instämma! Enklare att ta ett banklån än att öppna ett sparande.

1 gillning