Hej alla !
Det är så att för ca 10 år sedan köpte jag och min nuvarande sambo hus ihop. Samtidigt så skaffa vi båda ett ISK konto hos Länsförsäkringar för pensionssparande.
Vi började med 300 kr/mån då vi var osäkra vad vi kunde lägga ut, och körde så ett par år. Efter jag fick nytt jobb bestämde jag mig för att höja till 500, och senaste året har jag kört 1000kr/mån… min sambo har däremot valt att fortsätta med sina 300.
Han som satt där rekommendera en viss fond och sen dess har den bara fått stå och ticka på.
Nu till min fråga.
Jämförde lite mellan våra konton där det står vi har samma fond, men för henne står det utveckling i procent 65% , och för min 57%.
I pengar står det utveckling för henne 19,000 och mig 26,000. Såklart har jag ett högre totalt innehav men det tycker jag inte är så konstigt då jag satt in mer pengar ![]()
Är detta bra och stämmer detta efter 10 år ? Tyckte det var rätt liten skillnad på utvecklingen mellan oss även om hon valt spara mindre än mkt de senaste kanske 5 åren.
Borde jag flytta ? Fått en del reklam från lysa om pensionssparande, eller som jag var inne på flytta till Avanza… eller ska man låta detta bara vara ?
Hoppas på bra diskussion och tips !!