Pepsico KO eller distributören

Jag är en rätt så ny investerare och har funderat på en sak för jag äger både pepsico och KO. Tjänar dem något på vad vi i Sverige köper för läsk eller ska man istället köpa distributören som Carlsberg i pepsis fall?

PepsiCo får betalt för licenstillverkning.
Kan även vara så att Carlsberg måste köpa någon ingrediens eller annat av PepsiCo.

2 gillningar

Jag har alla tre :sweat_smile: men mest Carlsberg pga öl. Visste inte att de var distributör för Pep.

Personligen föredrar jag att äga varumärkes företagen över distributörer. Varumärket kan säga upp distributörs avtalet och byta till någon annan .

1 gillning