Plånbok för Bitcoin/Etherium?

Vad kör ni för plånbok till Bitcoin/Etherium & hur landade ni i beslutet?

Hade jag investerat i krypto hade jag köpt certifikat i en ISK. Mer fördelaktigt för skatten vid uppgång. Och tror man inte på uppgång hade jag inte investerat.

5 gillningar

Har en Trezor hardware wallet, äger krypto för om det skulle bli något stort i framtiden och då vill jag äga det riktiga och inte något med en motpart.

Det hjälper också mig att inte vara inne och peta med köp/sälj som är lätt att göra i ett ISK, då det är lite krångligare och dyrare att handla via wallet.

4 gillningar

En Trezor hårdvaru-wallet är ett bra alternativ.

Tusen tack för input. Ska spana in Trezor!

Använder Ledger Nano S👍

Mycket enkel att sätta upp och den har snygg enkel app till både mobilen och dator!

1 gillning

Finns en exchange som heter Nash, den är decentraliserad så dom håller inte dina coins, dom hävdar även att det är säkrare en trezor och Ledger The safest software wallet for crypto

Det kan vara värt att kika på Solaribank AG som tillsammans med Nuri(ex Bitwala) accepterar insättning i € och du får förutom kort och det vanliga BTC och ETH-konton, både non-custodial och custodial - upp till dig. Använder dem som on-ramp och är nöjd, men kör även med en hårdvaru-wallet för att sprida risk. Trezor eller Ledger är nog mest en smaksak, kompetentea båda två.

1 gillning

Jag kör med coinbase.
Lättförståelig. Nyheter vinster. Lätt att slappa till annan coin och ingen gräns. Du kan köpa coins direkt i appen via kort. Du kan växla delar eller allt till ditt kontokort.