Plånbok för Bitcoin/Etherium?

Vad kör ni för plånbok till Bitcoin/Etherium & hur landade ni i beslutet?

Hade jag investerat i krypto hade jag köpt certifikat i en ISK. Mer fördelaktigt för skatten vid uppgång. Och tror man inte på uppgång hade jag inte investerat.

5 gillningar

Har en Trezor hardware wallet, äger krypto för om det skulle bli något stort i framtiden och då vill jag äga det riktiga och inte något med en motpart.

Det hjälper också mig att inte vara inne och peta med köp/sälj som är lätt att göra i ett ISK, då det är lite krångligare och dyrare att handla via wallet.

4 gillningar

En Trezor hårdvaru-wallet är ett bra alternativ.

Tusen tack för input. Ska spana in Trezor!

Använder Ledger Nano S👍

Mycket enkel att sätta upp och den har snygg enkel app till både mobilen och dator!

1 gillning

Finns en exchange som heter Nash, den är decentraliserad så dom håller inte dina coins, dom hävdar även att det är säkrare en trezor och Ledger https://blog.nash.io/the-safest-crypto-wallet/

Det kan vara värt att kika på Solaribank AG som tillsammans med Nuri(ex Bitwala) accepterar insättning i € och du får förutom kort och det vanliga BTC och ETH-konton, både non-custodial och custodial - upp till dig. Använder dem som on-ramp och är nöjd, men kör även med en hårdvaru-wallet för att sprida risk. Trezor eller Ledger är nog mest en smaksak, kompetentea båda två.

2 gillningar

Jag kör med coinbase.
Lättförståelig. Nyheter vinster. Lätt att slappa till annan coin och ingen gräns. Du kan köpa coins direkt i appen via kort. Du kan växla delar eller allt till ditt kontokort.