Prisrabatt för demobil?

Har fått upp ögonen för en laddhybrid, ca 495-505 k nypris hos andra. Det är just nu kampanj på modellen också. Hittade en demobil som jag kan få köpa lite tidigare av försäljaren, leverans slutet av januari. Var är egentligen en rimlig rabatt på bilen då det är en demo? I avtalet står det att den uppskattningsvis gått 350 mil men försäljaren sa att han inte tror det kommer vara mer än 100 mil. Vi gör ett inbyte på vår bil som de bjuder 360 k för.

Tacksam för råd från er i forumet!

Vad är det för bilmodell?

Tyvärr har väl trenden varit att demobilar snarare har gått för högre än nypris eftersom det länge varit så långa väntetider på nya bilar.
Men det kanske är på väg att förändras?

1 gillning

Skiljer nog mycket mellan märken. Kolla vad det är för utrustning och kolla vad en ny kostar.

Uppskatta vad du skulle få för rabatt (typ 4-10% kanske beroende på märke). Jämför ned demobilen. Ta ett beslut. :grinning:

Kort leveranstid är väl värt lite kanske?

Ja, jag har koll på utrustning och varianten + extraval som den har ligger på 497 k. Vårt erbjudna pris landar ca 9% nedsatt.

Ja iom problem med leveranser har det också slagit mig att man kanske inte kan förvänta sig så mycket rabatt som det är nu…?

Jag skulle säga mellan 10-20%… Beror lite på hur mycke den har hunnit gå…

Känns ju inte orimligt. Glöm inte vinterdäcken :slight_smile:

Nej, de där vinterdäcken. Enligt ett par handlade jag pratat med menar de att nejnej vinterdäck kommer aldrig med. De kostar då typ 26-30 k extra av handlare. Men när vi köpte en demobil på vintern för några år sedan så fick vi då med vintersulor. Är detta en grej man lättare dealar om?