Privat sparande i aktier

Hej Jan

Jag har noterat att du är kritisk till att privatspara i aktier. Jag har ett privat sparande i enskilda aktier.

Min strategi är att kontinuerligt köpa aktier i stabila och välskötta företag i olika branscher som till exempel Sandvik, AstraZeneca och liknande (som dessutom ger utdelning). Jag kommer sedan att behålla dessa aktier under många, många år.

Självklart är det så att börsen genomgår kriser som t.ex.vid år 2008. Min tanke är då att behålla aktierna och att ta tillfälle att köpa ytterligare i stabila bolag till låga priser och sedan invänta återhämtning av börsvärden.

Är intresserad av att höra vad du tror om den här strategin?

Tack för en intressant blogg.

Med vänlig hälsning

Magnus Borg

Hej Magnus!

Här har du en artikel Jan har skrivit om sina tankar kring aktier och varför han föredrar fonder istället!