Privatleasing 1-2 år

Hej,

Jag är på jakt efter en privatleasing på helst 1 år men 2 år går bra med. Prio är att den ska vara så billig som möjligt, både el (kan ladda hemma) och förbränningsmotor funkar.

Har svårt att hitta dessa kortare kontrakt, någon som har tips på vart ja hittar dessa eller andra alternativ som kan vara bra rent ekonomiskt.

Tack på förhand!

Cupra born kunde man privatleasa kortare tid, billig med. Vet dock inte om det går längre.

Överta någons avtal på Blocket el dyl? Tidigare fanns det iaf många som försökte bli av med sina där när räntorna steg.

2 gillningar

Månadsvis på lync&co kanske kan va nåt?

Jag har nyligen hittat en sida där personer i din situation matchas med personer som av olika anledningar vill överlåta sitt privatleasingkontrakt. Kolla in https://www.leasematching.com/

Polestar erbjuder 24 månaders leasing.
I kombination med deras pågående kampanj är det en bra deal om än inte det billigaste alternativet, ifall pris är prio.

1 gillning

Jag har en MG ZS EV Luxury årsmodell -2022 där det nu är 11 månader kvar av leasingavtalet.
WLTP ligger på 44 mil.
Ca 2300mil finns kvar att använda i körsträcka.
Anledningen att jag nu väljer att överlåta kontraktet är att jag fått förändrade förhållanden med flytt och studier på annan ort. Har enbart kört ca 250 mil de senaste 9 månaderna.

Leasingavgiften ligger på 3800kr så är mycket bio för pengarna.

Vad tror du om att privatleasa begagnat. Har sett rätt intressanta deals på tex Nissan Leaf, VW ID.3 och MG för runt 3000kr/mån, ibland ingår även vinterhjul.