Råd angående fond/konto

Hejsan forumet!

Jag håller mitt sparande inom min bank (Swedbank) på ett isk konto och för någon vecka sen så höll jag på att om balansera lite. Jag valde att sälja 50% av en fond och resterande 50% byte jag till Swedbank Robur Global high div B och tänkte inte mer på det.

Men nu när börsen gått ner en del så tänkte jag slänga in lite extra och märkte inte förrän då att den aktuella fonder bara kan placeras på ett ”fondkonto” så kan varken köpa, sälja eller byta utan att öppna ett fondkonto nu.

Har någon varit med om liknande? Råd? :grin:

Swedbank Robur High Div finns som både A, B och C. Det är A du ska köpa och den finns att tillgå på ISK. Så sök igen och välj A istället för B

Blev liten miss i inlägget. Har alltså lyckas bytt till Swedbank Robur global high div B. Kruxet är att jag nu har fonden på ett isk konto men kan inte göra något med det. Borde ju inte gått igenom om fonden inte är tillgänglig på isk :sweat_smile:

Intressant att det har gått att köpa B på ISK. Testa logga in i Internetbanken och tryck byte välj sen high div A

För de nya pengarna kan du ju redan nu välja A och trycka köp.

Smart idé! Det verkar fungera, orden är lagd iaf så får se hur det blir, bytte till A fonden nu. Tack för hjälpen :grin: