Hej
Då jag är helt ny med att spara i fonder skulle jag behöva lite råd och tips om min portfölj. Har läst en hel del om olika portföljer här inne på rika tillsammans och kommit fram till följande fonder och fördelning. Är det något som jag bör ändra på, lägga till/ta bort.
Mvh Johan
Tycker det ser ut som en helt okej portdölj. Du har lagt basen i en global indexfond vilket jag tycker är bra. 10-15% tillväxtmarknader är fullt rimligt och ligger nära marknadsvikt. 25% extra Sverige är såklart övervikt mot hur marknaden ser ut men faller väl ändå inom rimlighetens gränser anser jag!
Ser bra ut. Påminner om min egen portfölj. Jag har Handelsbanken Gl Småbolag som komplement till LF Global. Då får man med lite amerikanska små och mellanstora bolag. Inget som är nödvändigt. Mer som en krydda som tuffar på med en hyfsad avkastning.
Många här är snabba med att påpeka att kombon Plus Alla Bolag och Spiltan Aktie Investmentbolag kan man inte ha pga dubbelexponering av innehåll. Jag har själv kombon och tänker fortsätta med det. Vad gör väl det om man får lite dubbelexponering av vissa aktier. Kör på ba. Avkastningen är viktigast.