Planerar en resa till Indonesien (Bali mm). Kommer försöka ta ut på plats/ betala med Norhmill. Men vill ha med mig Valuta från Sverige för mitt kontrollbehov;-) )
Var rekommenderar ni att beställa valuta från? (Växelkurs och avgifter)
Planerar en resa till Indonesien (Bali mm). Kommer försöka ta ut på plats/ betala med Norhmill. Men vill ha med mig Valuta från Sverige för mitt kontrollbehov;-) )
Var rekommenderar ni att beställa valuta från? (Växelkurs och avgifter)
På Bali/Denpasar finns en massa bankomater direkt när du kommer igenom immigration så om du absolut inte vill växla hemma så hoppa över det.
Om du inte har transfer från flygplatsen ladda då ner Grab och beställ taxi genom den eller se vad du skall betala för det står en hel hord av skojjare direkt efter immigration
Tack! Men trygghetsbehovet gör att jag ändå vill ha lite cash… om något strular!
Grab är fixat, och taxi bokad från hotellet!
Lutar åt https://valuta.loomis.se/ men visst det är ingen vidare kurs. Men att må bra är värt det.
Du ska inte växla mer än absolut nödvändigt i Sverige, eftersom växelkurserna är minst sagt usla jämfört med att ta ut på plats. Så växla till dig kanske 500 SEK i Sverige som säkerhet, och sen tar du ut så mycket du behöver i bankomater på plats. Ta ut så mycket du behöver i så få uttag som möjligt då många bankomater tar ut avgifter vid uttag.
Sen, när du betalar med kort utomlands ska du alltid betala i den lokala valutan, inte SEK.
Tig ut kontanter i Europa förra sommaren. Slog på rejäla avgifter så att betala direkt med kortet är billigare