Rika tillsammans portfölj

Hej,
Är ny på områden aktier o fonder.
Har läst på lite i forumet o blev nyfiken på “rika tillsammans portfölj”
Vad innehåller den och var kan man köpa rika tillsammans portföljen…
Tacksam för svar från en som vill komma vidare med sp
arandet :slight_smile:

Hej Monika. Man kan inte köpa själva portföljen. Det finns här på forumet övergripande förslag på olika ”portföljer” och i dessa portföljer finns olika fonder. I dessa kan aktier/räntor/guld fördelningen vara olika. Hur din risk bör se ut vet jag inte :blush:

Här finns det mer info info:

Uppe i menyn finns “Börja här”, som är bästa sättet att komma igång. Den leder hit:

Kortfattat 25% aktier, 25% korta räntor, 25% långa räntor och 25% guld.

Du kan även följa portföljen och dess utveckling på Shareville

Jag skulle inte rekommendera den till en nybörjare och framförallt inte nu när Jan knappt nämnt den på jättelänge. Istället för alla som är nya till sparande, fonder och liknande använda sig av det som är enklare att komma igång med. Därav rekommendationerna till fondrobotar de senaste åren.

Japp jag tror också portföljen är svår för nybörjare! Flera av tillgångsslagen kommer gå dåligt i långa perioder medans de andra ska gå bra i teorin. Tror nybörjare kan ha svårt att se till portföljens helhet och för lätt fokusera på de tillgångsslagen som går kasst för tillfället.

Tusen tack :slight_smile: goda råd är alltid välkomna. Har lyssnat precis om de fyra hinkar. Vilket jag redan gör men har allt i en. Intresset för att investera har ökat markant, därför ska det bli två hinkar till :slight_smile:

Tack :slight_smile: jag kollat upp där