Hoppas detta hänvisar till dotterns diskmaskinsoperatörsansvar och inte till merchen…
(I min värld behöver muggar överleva i diskmaskinen!)
Hoppas detta hänvisar till dotterns diskmaskinsoperatörsansvar och inte till merchen…
(I min värld behöver muggar överleva i diskmaskinen!)
Termosmuggen verkar tyvärr inte klara diskmaskin. ![]()
Det är sådant jag håller på och testar ut nu. Tar gärna mer input. Bättre nu än sen. ![]()
Diskmaskinsöverlevnad och tvättmaskinsöverlevnad är ett måste även för mig.
Sen, vissa tillverkare friskriver sig ansvar genom att skriva klarar ej maskin y. Men vissa klarar det utmärkt. Så tester är vettigt.
Det är väl en sådan där termosgrej där en del varianter har någon (keramisk?) beläggning på insidan för att det inte ska smaka metall, men å andra sidan klarar den inte diskmaskinen.
Eller är det trycket som är problemet här?
Hmm… sjukt konstigt.
På produktbladet är den diskmaskinsäker.
I förpackning stod det “Hand wash only”. Får göra som @melwa säger - köra den i diskmaskinen den kommande veckan så får vi se vad som händer.
Ta före och efter bild, är möjligen trycket som kan blekas.
Jag brukar dela upp merch i åtminstone tre kategorier.
-För anställda inom bolaget
-Dela ut som reklamprodukter
-Sälja till kunder, fans, följare
Dessa har olika krav på funktionalitet, kvalitet, reklamexponering etc.
Kraven kan givetvis överlappa, men det kan vara bra att fundera på målgruppen när man tar fram reklamprodukter, loggor och slogans.
Gör man det “enkelt” genom att ta fram loggor, slogans etc som folk får beställa via Print-on-demand så får folk själva välja produkter vilket underlättar. Dock ska man fundera på vilka produkter de ska få välja emellan så de inte får något som är rent skit. Samt att det ska vara produkter man vill ska kunna associeras med ens egna varumärken.
Gillar att ni kör med slogans och har en liten RT logga.
Idag var jag och hämtade provet på tygpåsen. Dotterns (13 år) utlåtande:
Alltså, pappa nej, bara nej. Den är fett cringe. Inte alls lattjo.
Därefter tvärvägrade hon gå med mig om jag hade texten utåt. Är det så illa? ![]()
![]()
Nej det är inte så illa.
Men jag kanske också är fett cringe.
Snittåldern på RT är väl 43 år! Cringe är det nya svarta. ![]()
Tror gemena man tolkar denna som att man inte sparar över huvud taget ![]()
![]()
På något sätt blir det ju ännu bättre! ![]()
![]()
Om det är print-on-demand kan det ju funka, annars är det nog för nicheat.
Är inte RT nischat? ![]()
Menar du att nicheat gör det smart att göra en stor minimibeställning av en vara?
Nej. Men att vi som hänger på RT kommer känna igen citat och ordspråk vi använder här.
Likaväl som band, film och gamingmerch, så brukar de vara nischade för de egna.
Att sälja en svart kasse är väl motsatsen, men vad är då syftet?
Folk här inne som hängt med i svängarna förstår texten, men hur tolkar gemene man?
“Jag är så rik så jag behöver inte ha koll”?
“Jag är så fattig så jag har inget att kolla på”?
Jag har inte frågat någon så vet inte vad de skulle svara.
Fick du någon närmare förklaring till vad dottern reagerade på?
Skulle hon reagera likadant oavsett text? Då kanske just texten inte är problemet
Tänker mer att män och tygkassar ger samma vibes som strumpor i sandaler.
Men det kanske bara är jag som känner så?![]()
Du inser att jag pratar om print-on-demand vs större minimibeställning?
Ja, men print on demand är troligen dyrare och kräver mer logistik än att trycka x mängd av ett visst tryck.
Att välja ut ett urval citat kan underlättas av omröstningar på RTs kanaler. Eller att man gör en beställning och när x varor beställts, så köper RT in dom.