Presenttips: man 40 år

Jag saknar presenttips trådar på forumet! Jag tänkte starta den första, eftersom jag är i stort behov av hjälp!

Vad har ni för presenttips till en 40åring, en man, som har det mesta?
Hjälp mig med tips, men hjälp även framtida RikaTillsammans forum-folk som söker efter detsamma :slight_smile:

Edit:
Jag försöker samla tipsen som kommit hittills:

• Fallskärmshoppning
  • Konsert
  • Fotbollsresa till England/Spanien/Italien
  • Köra sportbil på bana en dag
  • Tesla model S Plaid
1 gillning

Fick fallskärmshopp på 40års dagen, de va kul :slight_smile:

1 gillning

Vill du definiera en budget innan helvetet bryter lös? Jag passar på innan du hunnit: Tesla model S Plaid! Vilken man vill inte göra 0-100 km/h på två sekunder?

2 gillningar

Nej! Inget budgetkrav. Hoppas få så mycket tips att tråden kan va användbar inte bara för mig, utan för andra i framtiden me :slight_smile: De kanske inte har samma budget restriktioner.

En bil, kanske är lite över budget för just mig :slight_smile: Jag hade nog tänkt kanske, sub 10000kr, gärna sub 5000.

Haha, ja det gav mig ideer faktiskt! Tack. Just fallskärm tror jag ej kommer funka då vi har en släkting som sitter i rullstol just efter en fallskärmsolycka :slight_smile:

Upplevelser:
Koncert
Fotbollsresa till England, Spanien, Italien.
Köra sportbil på bana en dag
Etc.

3 gillningar

:grimacing: Jag är gammalmodig och uppskattar firande med familjen. Typ middag på resturang eller hemma. Jag hade INTE uppskattat fallskärm.
Med det sagt är det superviktigt att försöka klura ut vad personen i fråga troligen uppskattar, och inte ta det man tror är det rätta.

1 gillning

Jag hade tackat nej till fallskärm…
Varför hoppa ut ur fullt fungerande flygplan? :thinking:

5 gillningar

Exakt, och vanligtvis med flytväst! :flushed:
Måste vara först i Business class man får fallskärm!! :thinking:

1 gillning

Beror ju på vad man 40 år gillar, men ex en fin penna (kanske inte något man har även om man har allt)

Jag fick ett hopp i yngre dar och det var ju kul att få, men om jag ska vara ärlig så tyckte jag det var rejält tråkigt. Man hängde som en bebis i en babybjörn och, tja, åkte runt i luften. Jag var nog fel person. Kul att ha gjort, men definitivt inte min sport.

Nu 20 år senare skulle jag inte vilja göra det (men jag skulle nog tycka sämre om själva flygturen upp än uthoppet). Har blivit alldeles för feg på senare år och skulle lösa barnbiljett på tivoli (Håller ologiskt nog på med en vad många skulle klassa som extremsport men där har jag den mesta kontrollen själv och är van)

För fallskärmshopp så måste man verkligen ha lite koll på hur personen är (när jag fick den så passade den nog på min personlighet)

Svårt att ge tips utan att veta mer. Jag känner folk som är runt 40 som är totalt inaktiva och förslöade och blivit totala tråkmånsar som själva skulle ge bort en liten glasvas eller figurin eller något annat krafs i present och därför borde få samma i straff, och andra som är lika aktiva som de var för 25 år sedan och tycker om att vidga vyerna eller behöver grejer för diverse projekt.

Jag fick en tårtbit när jag fyllde 40, de flesta kanske förväntar sig mer och vill ge mer?

Beror ju lite på vem det är dessutom, eftersom det påverkar om det är något man kan göra/använda ihop

Jag själv tycker ju beskrivningen av födelsedagsbarnet är för generell för att vara till nytta. Ålder liksom kön säger rätt lite.

Vill du göra en lista som kan vara till hjälp för flera tror jag kanske intresse/personlighet är bättre att dela upp på. Typ vad ge till ”äventyraren”, ”adrenalin-junkien”, ”gourmet/gourmanden”, ”lyxliraren”, ”latmasken” osv.

1 gillning

Intressen och budget saknas. Att åka luftballong är ett lugnare alternativ till fallskärm.

Något exklusivare i alkoholväg är ett givet alternativ.

En mer personligt hopkomponerad överraskningsgrej tycker jag vore en kul idé. Typ att bli upplockad med bil, körd till en brygga där en båt väntar. Sedan en båttur till en annan brygga där en välkomstkommitte väntar med bubbel och ett uttänkt program. Beroende på intressen skulle programmet kunna anpassas på olika sätt.

1 gillning

Vad ger man till mannen som har allt?

Antibiotika! :smiley:

1 gillning

En “prova på” flyglektion. Ofarligt men spännande och i en passande prisklass. Ni har säkert en flygklubb i närheten. De kan ju flyga en sväng över er bostad.

1 gillning

Fixa presentkort på på en lokal pizzeria till en kompis. De ville inte ordna de först men efter lite övertalning gick det bra. Vart uppskattat och drog en del skratt på festen :slight_smile:

1 gillning

Ja färden efter själva hoppet var ju inte så värst men “flygtiden” gillade jag!

Jag fick paragliding. Om man är skeptisk till att hoppa ut ur flygplan och vill ha en lite mer testa-själv-upplevelse är det en idé. Start och glid i backe en heldag typ. Skitkul. Svårt att boka in dock, väldigt väderberoende.

Man kan starta med bil eller vinsch med där de finns.

Hagelskytte på Susegården.

Instruktörerna är bra och trevliga. Rolig bana i fin omgivning. Går kombinera med mat (tror jag).