Presenttips: man 40 år

Jag har precis köpt mitt första guldmynt och tycker att det är en jättebra lite dyrare present till någon som är intresserad av ekonomi men inte gillar prylar eller flashiga upplevelser.

När jag fyllde 40 fick jag folkrace av min släkt. Ganska otippat då jag inte är någon motorkille alls. Men det var klockrent då alla som hade körkort deltog och körde några heat mot mig. Jag uppskattade att vi gjorde något ihop istället för att jag själv skulle köra något häftigt.

Fick även ölprovning på ett bryggeri som var mycket uppskattat.

Enligt mig är en bra present välplanerad så att mottagaren inte behöver ta en massa beslut själv. Allt ska vara bokat och klart, helst blir man upplockad med okänt mål. Presentkort på upplevelse som man bokar själv går bort.

2 gillningar

Vad är oddsen för att det skulle hända två gånger?

Besök på UFC gala. Det är en upplevelse ni sent kommer glömma. Avsluta på stripp- eller helst en elegant sexklubb och bygg upp lite stämning innan ni tar er tillbaka till ert hotell för en trevlig natt tillsammans. Ryktas om att UFC kommer tillbaka till Stockholm nu i höst.

Tack mig efteråt.

bild

1 gillning

Whiskyprovning är trevligt, om personen dricker alkohol det vill säga :blush:

En måltidsupplevelse på restaurang med :star:! Jag fyller jämt snart och önskar mig ett besök på Geranium eller Nova. Franzén kan också gå an. :slightly_smiling_face:

Jag fick åka till Bauhaus ostört en hel eftermiddag och köpa ett valfritt verktyg när jag fyllde 40. Bästa presenten någonsin!

(Det blev en bordssåg :nerd_face:)

2 gillningar

Mitt tips är att köpa något som man ofta använder i vardagen men kanske inte prioriterar att lägga mer pengar på. Kan vara allt från ett par finare strumpor till en premiumkniv.

Det jag helst skulle vilja ha är två helkvällar.

1. Med partner innehållande god middag, trevligt hotellrum och kanske teater/opera.
  2. Med grabbarna innehållande fotbollsmatch, cocktailbar och god middag.

Inget krimskrams eller hittepå-present som jag ändå inte behöver.

Edit: Jag skulle också kunna tänka mig ‘ett år utan att behöva diska’ i present.

Helt underbart!

Kanske en kurs? Svetsning? Motorsågskörkort? Det hade jag uppskattat!

1 gillning

Om du inte hette Herr så skulle jag tro det var min sambo som var på siten. Svetskurs och motorsågskurs är precis vad jag skulle kunna tänka mig ge min sambo, och vad hon skulle kunna tänka sig ge mig (och sig själv). Har både svets(ar) och motorsåg(ar) men kan hantera ingetdera.

1 gillning

Gick själv motorsågskurs och tog körkort i våras. Det var otroligt roligt och kul att träffa människor utanför ens egen pool. Nu har vi köpt en tomt som behöver lite röjning men hade gärna gått kurs även utan detta.

Fin kockkniv går alltid hem.

Kan inte vara helt fel :smile:

1 gillning

En skräddarsydd kostym från Götrich. Det måste man ha minst en gång i livet

Edit: Kanske förutsätter att man går ihop några stycken.

2 gillningar

Underbar present! Låter som att du gillar både kläder och skor, givet förslaget och din profilbild på forumet. Har liknande nördintressen inom kläder, skor och klockor som ger mig livskvalité. Hämtade förra veckan ut min första MTM-kavaj från Blugiallo. En dubbelknäppt club-blazer :beers:

1 gillning

User name checks out :white_check_mark:

För egen del hittade jag en nice torsbykavaj på Erikshjälpen sist :slight_smile:

1 gillning