Sadelskydd. Billiga, användbara och syns ofta hela dagarna på platser med mycket fottrafik, såsom tåg- och busstationer, universitet och arbetsplatser.
Men… är det pennor måste de fasen vara bra, annars får det omvänd effekt. Utöver det så använder man väl åtminstone post-it-block och en t-shirt, om den inte är ful.
Frixion-pennor (bl a DN har sådana, ser till att förse mig när jag är där på besök)
Reflexer av olika slag
T-shirts om det är diskret tryck - tex med tryck på ärmen. Då kan man tänka att det inte har så stort reklamvärde men jag tror att det är tvärtom, man använder den oftare och någon gång tar man av jacka/tröja.
God choklad, gillar den kund jag har som brukar skicka en ask från Stockholms chokladfabrik
Ja, som @angaudlinn gissar så vill jag beställa reklamartiklar som man kan dela ut på mässor (IT- och rekryteringsmässor) och kanske besökande gäster.
Sen även till anställda. Men de tenderar hamna i en annan priskategori.
En annan sak är trycksaker, någon som bryr sig om broschyrer öht? Eller Rollups och flaggor räcker så får folk besöka websidan?
Finns det annat roligt man kan trycka upp?
Gå för något användbart på riktigt om tanken är att den ska finnas kvar hos mottagaren efteråt, tex usb-minne med minst 16gb, penna av bra kvalitet, etc.
Om syftet är att dra folk till en monter så är nåt riktigt gott godis, bra kaffe, dricka, snacks oslagbart.
Jag ser det lite tvärtom: Se om det går att hitta ett restlager lite mindre (t ex 1 Gb), för det är sådana man sedan skickar vidare filer på till nå’n annan som också ser reklamen etc.
Den bästa reklamen syns om och om igen (som pennor folk snor och ger bort etc). Den sämsta är t ex isskrapor, som dels aldrig går sönder och dels används under begränsad säsong och oftast i ett och samma fordon.
p.s. Jag tror jag har tre eller fyra isskrapor i min bil. De flesta är så gamla att företagen inte finns kvar.
Känns som det där är ett utspelat område, lika modernt som visitkort…, en och annan penna använder jag väl och en mugg jag fått från en kund, men kvalitén brukar vara så bristfällig så uppskattar nog inga give-aways alls egentligen. Det enda övriga jag kommer på nu är en fedora jag fick från Red Hat för många år sedan.
Får en hel del merch av jobbet. Haglöf jackor, haglöf väska etc. Vet inte om man räknar det som reklam? Företagsloggan finns på allt. Tycker det är bra grejer som jag använt mycket!
Buffar, tygkassar och bra reflexvästar uppskattas här!
Är även känd för att samla på mig gosedjur i diverse montrar under medicinska konvent. Helst sådana som föreställer virus eller bakterier. De brukar dock inte ha någon företagslogga. Han en fin samling gosisar hängande över skrivbordet på jobbet.