Reklamprylar - Vilka är era favoriter?

Många hör inne stöter på reklamprylar av olika slag. Antigen får man av sin arbetsgivare eller på mässor eller företagsbesök etc.

Pennor, isskrapor, kepsar, nyckelband, profilkläder etc. etc.

Vilka är era favoriter? Vad vill ni få av era arbetsgivare eller företag ni träffar på?

Ni som är arbetsgivare, vad har ni för favoriter att ge bort?

Sadelskydd. Billiga, användbara och syns ofta hela dagarna på platser med mycket fottrafik, såsom tåg- och busstationer, universitet och arbetsplatser.

1 gillning

Det beror nog lite på verksamheten som bedrivs.

Men… är det pennor måste de fasen vara bra, annars får det omvänd effekt. Utöver det så använder man väl åtminstone post-it-block och en t-shirt, om den inte är ful.

4 gillningar

Mat (som helst är god)

Gillar att få

• Frixion-pennor (bl a DN har sådana, ser till att förse mig när jag är där på besök)

• Reflexer av olika slag

• T-shirts om det är diskret tryck - tex med tryck på ärmen. Då kan man tänka att det inte har så stort reklamvärde men jag tror att det är tvärtom, man använder den oftare och någon gång tar man av jacka/tröja.

• God choklad, gillar den kund jag har som brukar skicka en ask från Stockholms chokladfabrik

3 gillningar

Jag tolkade frågan som att den kom från en som skulle beställa reklamgrejer till sitt företag. Jag tänkte kanske för snävt? :thinking:

Godis vinner alltid annars! :rofl:

2 gillningar

Godis / choklad är givet, kräver ingen diskussion :sweat_smile:

Ja, som @angaudlinn gissar så vill jag beställa reklamartiklar som man kan dela ut på mässor (IT- och rekryteringsmässor) och kanske besökande gäster.

Sen även till anställda. Men de tenderar hamna i en annan priskategori.

En annan sak är trycksaker, någon som bryr sig om broschyrer öht? Eller Rollups och flaggor räcker så får folk besöka websidan?
Finns det annat roligt man kan trycka upp?

2 gillningar

USB-minnen använder jag iaf och det känns ju som att det är i linje med verksamheten också.

Ungefär hur mycket tycker du att varje artikel får kosta?

Det var min första tanke! Därav min fråga om kostnaden.

Gå för något användbart på riktigt om tanken är att den ska finnas kvar hos mottagaren efteråt, tex usb-minne med minst 16gb, penna av bra kvalitet, etc.

Om syftet är att dra folk till en monter så är nåt riktigt gott godis, bra kaffe, dricka, snacks oslagbart.

1 gillning

Jag ser det lite tvärtom: Se om det går att hitta ett restlager lite mindre (t ex 1 Gb), för det är sådana man sedan skickar vidare filer på till nå’n annan som också ser reklamen etc.

Den bästa reklamen syns om och om igen (som pennor folk snor och ger bort etc). Den sämsta är t ex isskrapor, som dels aldrig går sönder och dels används under begränsad säsong och oftast i ett och samma fordon.

p.s. Jag tror jag har tre eller fyra isskrapor i min bil. De flesta är så gamla att företagen inte finns kvar. :joy:

4 gillningar

Jag har enbart jobbat inom b2b med färre och större kunder så har inte tänkt så mycket på att prylen ska ges vidare till annan potentiell kund. :blush:

Men tanken att den ska vandra vidare är klockren om man ska nå stora massorna :+1:

Känns som det där är ett utspelat område, lika modernt som visitkort…, en och annan penna använder jag väl och en mugg jag fått från en kund, men kvalitén brukar vara så bristfällig så uppskattar nog inga give-aways alls egentligen. Det enda övriga jag kommer på nu är en fedora jag fick från Red Hat för många år sedan. :rofl:

2 gillningar

Får en hel del merch av jobbet. Haglöf jackor, haglöf väska etc. Vet inte om man räknar det som reklam? Företagsloggan finns på allt. Tycker det är bra grejer som jag använt mycket!

2 gillningar

Tablettaskar, pennor, ficklampor.

Inga nyckelband, inget som används och alltid dålig kvalitet.

1 gillning

Min arbetsgivare har gett bort ytterkläder av riktigt bra kvalité, bara en liten företagslogga.

Tycker att det är toppen, använder ofta.

2 gillningar

Golfbollar av skaplig kvalitet. Uppskattas förstås bara av golfare, men de har en förträfflig förmåga att spridas vidare. :grin:

Vattenflaskor! Alltid välkommet med ny då man byter alltför sällan. Bonuspoäng om den är tillverkad i rostfritt stål.

2 gillningar

Buffar, tygkassar och bra reflexvästar uppskattas här!

Är även känd för att samla på mig gosedjur i diverse montrar under medicinska konvent. Helst sådana som föreställer virus eller bakterier. De brukar dock inte ha någon företagslogga. Han en fin samling gosisar hängande över skrivbordet på jobbet. :smile:

2 gillningar