RikaTillsammans merch | Jag kan ingenting... hjälp! 🙈

En fråga som återkommer då och då är om RikaTillsammans-merch, bland annat från @caspian och häromdagen från @melwa:

Sedan hade jag @aridos ett samtal om Iron Maiden tidigare idag som hade sagt i en intervju typ:

“Folk tror att vi är i musikindustrin. Inget kunde vara mer fel. Vi är i merch-industrin.”

Så jag tänker att det här är universums sätt att försöka berätta något för mig. Jag kan ingenting om det här själv. Således:

• Har du köpt merch? Om ja, kan du inte berätta något mer.

• Vilken typ av merch?

• Finns det andra communitys som gör något liknande?

• Vad är förväntningen på merch? Är det något man köper? Eller något som jag ska ge bort?

• Är det något som man typ ger bort som give-aways?

Min egen rädsla / farhåga med merch är att det är motsatsen till prestigelöst, ofta kass kvalitet och inget kul. Jag skulle kunna tänka mig göra merch om det var motsatsen, lite för “shits-and-giggles” som @Jonas-Opti brukar säga. Dvs. med självdistans och att man driver lite med sig själv, men ändå har en allvarlig underton.

Ja, vad tänker du?

5 gillningar

Kul! Jag har köpt massa merch. Slutat litegrann men det händer ju. Det finns många som gör det idag som poddar - podstore.se och shirtpod.se till exempel. Den sistnämnda drivs av Gudagrant som är någon tjomme just i Malmö som trycker grejer åt andra Youtubers och liknande. Bland annat till slask.gg tror jag, skåningar på Youtube och som har podd.

Han är säkert bra att prata med.

Vanligaste är väl t-shirt, kaffemugg, tygkasse, keps.

Något som är snyggt gillar man ju, vilket såklart är väldigt subjektivt. Själv gillar jag saker som inte sticker ut så mycket, som knappt hade behövt vara “merch” utan lika gärna kunnat vara en vanlig tshirt man köper i butik.

Ett syfte är ju att det ska ge pengar till kreatörerna så att ge bort gratis känns onödigt. Då blir det ju att era reklamintäkter och patreons betalt för att ge ut merch… Med det sagt finns det folk som ger ut klistermärken. Det kan ju bli riktigt billigt. Men det finns också de som säljer klistermärken.

Giveaways går ju absolut. Topp 1 i chatten över ett år får en tisha? Osv.

4 gillningar

Kaffekopp med trycket ”indexfond and chill” vore härlig.

19 gillningar

image

En tröja med detta tryck vore en riktig klenod värd att betala för :slightly_smiling_face:

21 gillningar

Haha självklart. Kommer säljas massor! Hela ett exemplar. :rofl:

2 gillningar

Haha, ja, jag har ett par sådana uttryck på lager. Jag och @caspian spånade på sådant för något år sedan. :rofl:

5 gillningar

Viktigt för egen del är att det är bra kvalitet, jag hatar att känna mig blåst. Att det kostar är inget problem, bara det är bra grejer.

8 gillningar

Håller med till 100%! Du är härmed utnämnd till kvalitetsansvarig. :sunglasses:

5 gillningar

Tack för tipsen, har tagit kontakt med dem.

1 gillning

Woohoo! Det känns otroligt stort

1 gillning

”Rikatillsammans made me do it”

4 gillningar

Går den att få som en wanted poster? :joy: ”Jan B, wanted dead or alive”

1 gillning

Time in the market beats timing the market

Tryckt på tröjor och kaffemuggar…

Men för att svara på frågan - Jag äger knappt en/ett enda merch…

2 gillningar

Jag väntar fortfarande på att kunna köpa en kaffekopp med det här trycket:

Jag äger en del från aikshop.se

Dock så föredrar jag merch som bara invigna ser ursprunget på.

Exempelvis.

4 gillningar

Gå in i MFF shoppen på Stadion och få inspiration :grinning::+1:

@Fotbollsgras det är helt ok om han också går in i AIK shoppen om han är i Stockholm :joy:

3 gillningar

Ha ha, 1 min före :joy:

2 gillningar

Länkad och klar! :joy:

Men jag håller med. In i fotbollsklubbarnas butiker och inspireras!

2 gillningar

Den enda merch jag har köpt är en väska och ett badlakan från Wimbledontennisen när jag bodde i London.

2 gillningar

Vore kul med stickers också. Kända citat, intern humor, Snötass och den sneda golvlampan vore kul inslag.

Annars, Bolmecoin i choklad! :smiling_face_with_three_hearts:

Eller Snötass som plushie.

Eller Jan och Caroline som 3D printade figuriner. :blush:

Köper merch då och då, oftast posters, plushies, eller varor som är unika för en viss verksamhet och märkta med deras logga. My Feldt gör mycket fint som jag köper då och då, för att de är vackra och användbara och stöttar hennes verksamhet.

Sen vore en RT sparbössa med uppmaning om att indexfonder är bättre kul. :blush:

6 gillningar