RikaTillsammans merch | Jag kan ingenting... hjĂ€lp! 🙈

En frÄga som Äterkommer dÄ och dÄ Àr om RikaTillsammans-merch, bland annat frÄn @caspian och hÀromdagen frÄn @melwa:

Sedan hade jag @aridos ett samtal om Iron Maiden tidigare idag som hade sagt i en intervju typ:

“Folk tror att vi Ă€r i musikindustrin. Inget kunde vara mer fel. Vi Ă€r i merch-industrin.”

SÄ jag tÀnker att det hÀr Àr universums sÀtt att försöka berÀtta nÄgot för mig. Jag kan ingenting om det hÀr sjÀlv. SÄledes:

• Har du köpt merch? Om ja, kan du inte berĂ€tta nĂ„got mer.

• Vilken typ av merch?

• Finns det andra communitys som gör nĂ„got liknande?

• Vad Ă€r förvĂ€ntningen pĂ„ merch? Är det nĂ„got man köper? Eller nĂ„got som jag ska ge bort?

• Är det nĂ„got som man typ ger bort som give-aways?

Min egen rĂ€dsla / farhĂ„ga med merch Ă€r att det Ă€r motsatsen till prestigelöst, ofta kass kvalitet och inget kul. Jag skulle kunna tĂ€nka mig göra merch om det var motsatsen, lite för “shits-and-giggles” som @Jonas-Opti brukar sĂ€ga. Dvs. med sjĂ€lvdistans och att man driver lite med sig sjĂ€lv, men Ă€ndĂ„ har en allvarlig underton.

Ja, vad tÀnker du?

5 gillningar

Kul! Jag har köpt massa merch. Slutat litegrann men det hÀnder ju. Det finns mÄnga som gör det idag som poddar - podstore.se och shirtpod.se till exempel. Den sistnÀmnda drivs av Gudagrant som Àr nÄgon tjomme just i Malmö som trycker grejer Ät andra Youtubers och liknande. Bland annat till slask.gg tror jag, skÄningar pÄ Youtube och som har podd.

Han Àr sÀkert bra att prata med.

Vanligaste Àr vÀl t-shirt, kaffemugg, tygkasse, keps.

NĂ„got som Ă€r snyggt gillar man ju, vilket sĂ„klart Ă€r vĂ€ldigt subjektivt. SjĂ€lv gillar jag saker som inte sticker ut sĂ„ mycket, som knappt hade behövt vara “merch” utan lika gĂ€rna kunnat vara en vanlig tshirt man köper i butik.

Ett syfte Ă€r ju att det ska ge pengar till kreatörerna sĂ„ att ge bort gratis kĂ€nns onödigt. DĂ„ blir det ju att era reklamintĂ€kter och patreons betalt för att ge ut merch
 Med det sagt finns det folk som ger ut klistermĂ€rken. Det kan ju bli riktigt billigt. Men det finns ocksĂ„ de som sĂ€ljer klistermĂ€rken.

Giveaways gÄr ju absolut. Topp 1 i chatten över ett Är fÄr en tisha? Osv.

4 gillningar

Kaffekopp med trycket ”indexfond and chill” vore hĂ€rlig.

19 gillningar

image

En tröja med detta tryck vore en riktig klenod vÀrd att betala för :slightly_smiling_face:

21 gillningar

Haha sjÀlvklart. Kommer sÀljas massor! Hela ett exemplar. :rofl:

2 gillningar

Haha, ja, jag har ett par sÄdana uttryck pÄ lager. Jag och @caspian spÄnade pÄ sÄdant för nÄgot Är sedan. :rofl:

5 gillningar

Viktigt för egen del Àr att det Àr bra kvalitet, jag hatar att kÀnna mig blÄst. Att det kostar Àr inget problem, bara det Àr bra grejer.

8 gillningar

HÄller med till 100%! Du Àr hÀrmed utnÀmnd till kvalitetsansvarig. :sunglasses:

5 gillningar

Tack för tipsen, har tagit kontakt med dem.

1 gillning

Woohoo! Det kÀnns otroligt stort

1 gillning

”Rikatillsammans made me do it”

4 gillningar

GĂ„r den att fĂ„ som en wanted poster? :joy: ”Jan B, wanted dead or alive”

1 gillning

Time in the market beats timing the market

Tryckt pĂ„ tröjor och kaffemuggar

Men för att svara pĂ„ frĂ„gan - Jag Ă€ger knappt en/ett enda merch

2 gillningar

Jag vÀntar fortfarande pÄ att kunna köpa en kaffekopp med det hÀr trycket:

Jag Àger en del frÄn aikshop.se

Dock sÄ föredrar jag merch som bara invigna ser ursprunget pÄ.

Exempelvis.

4 gillningar

GÄ in i MFF shoppen pÄ Stadion och fÄ inspiration :grinning_face::+1:

@Fotbollsgras det Àr helt ok om han ocksÄ gÄr in i AIK shoppen om han Àr i Stockholm :joy:

3 gillningar

Ha ha, 1 min före :joy:

2 gillningar

LĂ€nkad och klar! :joy:

Men jag hÄller med. In i fotbollsklubbarnas butiker och inspireras!

2 gillningar

Den enda merch jag har köpt Àr en vÀska och ett badlakan frÄn Wimbledontennisen nÀr jag bodde i London.

2 gillningar

Vore kul med stickers ocksÄ. KÀnda citat, intern humor, Snötass och den sneda golvlampan vore kul inslag.

Annars, Bolmecoin i choklad! :smiling_face_with_three_hearts:

Eller Snötass som plushie.

Eller Jan och Caroline som 3D printade figuriner. :blush:

Köper merch dÄ och dÄ, oftast posters, plushies, eller varor som Àr unika för en viss verksamhet och mÀrkta med deras logga. My Feldt gör mycket fint som jag köper dÄ och dÄ, för att de Àr vackra och anvÀndbara och stöttar hennes verksamhet.

Sen vore en RT sparbössa med uppmaning om att indexfonder Àr bÀttre kul. :blush:

6 gillningar