Detta är ingen diskussionstråd utan en utmaning till de som vill vara med och leka. Skriv i tråden om du är på och skriv igen om du fallit i din stoiska kamp under året. Sedan får vi se vilka som är kvar på arenan om ett år.
Presenter, reklamkläder etc är naturligtvis undantagna. Det är inköp det gäller. Skor, kepsar, souvenirtröjor etc är kläder. Försök inte fuska nu!
Kan man räkna me hela 2023 oxå då?? Köpte inget förra året… Har klart gott om kläder å även nytt som inte är använt sen flera år sen…
Jag kommer å vinna enkelt…
Om jag köper hälften av storpacket och skriver “taxi” i swishen så kan vi (jag) alltid peka på att kvittot är från dec 23. För nya strumpor behöver jag, annars går det inte…
Jag hoppar direkt, har aldrig haft och kommer aldrig ha klädshopping som hobby. Jag köper kläder när jag måste och råder er andra att göra detsamma utan kalenderbaserade uppehåll🙂
Bara en fundering: Varför är det just kläder som man ska ha köpstopp på? Finns ju en massa andra najs-to-have saker också som man inte nödvändigt behöver köpa, som mobiltelefoner, ny köksutrustning, resor, god mat & vin, möbler/inredning, …
Jag har tjockat till mig lite för mycket under 2020-2023 för att kunna vara med tror jag.
Jag har haft en stabil tillväxt och slått BMI-index de senaste åren. Just nu funderar jag på att slimma ner min exponering mot den lokala ICA handlaren under det kommande året. Samtidigt vill jag ombalansera och öka min exponering mot storskogen runt huset samt det nyöppnade plågocentret vid mitt kontor.
Får se hur det gått när jag utvärderar 2024 om min tillväxtresa fortsatt eller inte.
Jag tänker inte ge mig in i detta. Jag hade köpstopp H1 2023 och det slutade med att jag fick kasta en del utslitna kläder osv och köpte nytt mot vintern i högar när jag insåg att köpstoppet infördes EFTER jag inte förnyat garderoben på ett bra tag. Skor, byxor mm när det var helt kört. De flesta skjortorna var blankslitna och de börjar bli för små över axlarna dessutom.
Däremot är jag med på att minska på inköpen i omfattning med 30%.